"הקשיב לנו במשך שעה וחצי": ביידן שוחח עם משפחות החטופים

נשיא ארה"ב שוחח עם משפחות החטופים בשיחה שהוקצתה לה 20 דקות - אך נמשכה הרבה מעבר. רובי חן, אביו של אחד החטופים שהיה בשיחה: ":אמר לנו שיעשה כל מה שביכולותו להחזיר את החטופים, ושידבר איתנו כל יום אם צריך"

זמן צפייה: 03:32

בעוד מלחמת חרבות ברזל ביומה השביעי, נשיא ארצות הברית ביידן שוחח הערב (שישי) בממשק "זום" עם משפחות החטופים, ולדברי רובי חן, אביו של אחד החטופים, השיחה הייתה "מכילה, מרגשת ומחבקת". עוד הוא הוסיף: "אני עדיין מתרגש מהשיחה. הנשיא היה אמור לשוחח איתנו 20 דקות. פעמיים שהכפופים אליו ניסו לסיים את השיחה, והנשיא אמר- 'פעם אחרונה שהסתכלתי אני נשיא ארה"ב. אל תגידו לי שהסתיימה השיחה', ואז הוא המשיך איתנו עוד שעה וחצי בזום".

"ביידן אמר שהוא רוצה לשמוע כל אחד מאיתנו: מה יש לנו להגיד, מה אנחנו מרגישים ומה צריך לעשות עם המצב הקשה", הוסיף חן, "אפשר היה להרגיש שהוא מדבר מהלב, מהבטן. הנשיא סיפר לנו שהיו לו שיחות עם מנהיגי העולם הערבי, וכולם מרגישים מה שאנחנו מרגישים לגבי החמאס. הוא אמר לנו שהוא יעשה מה שביכולותו כדי להחזיר את החטופים, וסיפר לנו על האובדן האישי שלו ואיפה זה פוגש אותו. הוא גם אמר לנו שהוא ידבר אתנו כל יום אם צריך, ושזה הדבר שבתור מנהיג העולם החופשי הכי חשוב לו לטפל עכשיו".

הצהרתו של ג'ו ביידן חרבות ברזל
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אישר הערב כי כוחות שריון וחי"ר ביצעו ביממה האחרונה פשיטות בשטח רציעת עזה, ואיתרו מידע שעשוי לסייע באיתור נעדרים. תא"ל הגרי ציין כי הודעה נמסרה למשפחותיהם של 120 חטופים, וכשנשאל האם נכון להגיד כי יש התקדמות במידע המודיעין על החטופים הוא ענה: "יש התקדמות כל שעה. זה מערך אדיר של פאזל ענקי שצריך להשלים". עוד הוסיף הגרי, כי "צה"ל יעשה ככל הניתן על מנת לאתר את הנעדרים ולהחזיר את החטופים".