המסר הקטרי לישראל: לא נעזור כלכלית לשיקום הרצועה

פרסום ראשון: הקטרים הודיעו כי לא יעבירו כסף לעזה בתום המלחמה, בטענה כי ישראל ביקשה זאת בעבר והשתמשה בכך נגד קטר - תוך שהיא צובעת אותה כמדינה תומכת טרור. הגורמים הישראליים שקיבלו את המסר הגיבו בדאגה

זמן צפייה: 02:40

המשבר עם קטר מחריף: אחרי הביקורת החריפה שמתחו במדינת המפרץ על נתניהו, הערב (חמישי) פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי דוחא הודיעה לישראל שלא תעזור כלכלית לשיקום רצועת עזה בתום המלחמה - תוך שהיא מעבירה את המסר: "בפעם הבאה - תפנו לסעודיה". בדוחא טענו כי הסיבה לכך היא שישראל ביקשה זאת בעבר - והשתמשה בכך כנגדם, תוך שהיא צובעת את קטר כמדינה תומכת טרור. הגורמים הישראליים שקיבלו את המסר הגיבו בדאגה.

דובר משרד החוץ של קטר, מג'ד אל-אנסארי, ביקר אתמול את נתניהו בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "אנו מזועזעים מההתבטאויות המיוחסות לנתניהו. הן חסרות אחריות והרסניות. נתניהו חוסם ומערער את הליך הגישור, מסיבות שנראות כמשרתות את הקריירה הפוליטית שלו, במקום לתת עדיפות להצלת חיים של חפים מפשע, כולל בני הערובה הישראלים".

דבריו של אל-אנסארי נכתבו בתגובה על התבטאויותיו של רה"מ באשר לתפקודה של דוחא כמתווכת מול חמאס, שהוקלטו בפגישתו עם משפחות החטופים ופורסמו בחדשות 12. נתניהו אמר: "אתם לא שומעים אותי מודה לקטר. מבחינתי היא לא שונה מהאו"ם, היא לא שונה במהות מהצלב האדום ובמובן מסוים היא אפילו... יותר בעייתית".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב על הדברים בחשבון הטוויטר שלו: "קטר היא מדינה תומכת טרור, מממנת טרור ואחראית במידה רבה לטבח שביצע חמאס באזרחי ישראל", והוסיף: "קטר לא תהיה מעורבת בכי הוא זה בנעשה בעזה ביום שאחרי המלחמה".