ביידן: "אין צפי לעסקת חטופים בקרוב, דוחפים לשם"

נשיא ארה"ב התייחס למגעים לשחרור חטופים - והדגיש כי נעשים מאמצים. מזכיר המדינה בלינקן: "רוצים לראות עסקה. ישראל הייתה ברורה מאוד בנושא, הבעיה הייתה ונותרה חמאס". דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן: "המגעים רציניים מאוד"

Whatsapp Image 2023 07 11 At 2
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס הערב (רביעי) למגעים לעסקת שחרור חטופים חדשה - והודיע באירוע בחירות שקיים במילווקי שבוויסקונסין כי אין צפי שזו תצא לפועל בקרוב. לצד זאת, הנשיא אמר כי ארצות הברית "דוחפת" להסכמות שיאפשרו שחרור של ישראלים שנותרו בשבי חמאס.

במקביל, במהלך אירוע לסיכום השנה במחלקת המדינה האמריקנית, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן התייחס גם הוא ללחימה הנמשכת בעזה ולאפשרות כי תתגבש עסקת שחרור חטופים חדשה. "אנחנו רוצים לראות הוצאה לפועל של עסקת חטופים והפסקה הומניטרית בלחימה", אמר מזכיר המדינה, "ישראל הייתה ברורה מאוד גם היום בכך שהיא תקבל הפסקה כזאת. השאלה היא האם חמאס מעוניין בכך. אנחנו עובדים על זה".

בלינקן הביע פעם נוספת תמיכה בישראל ואמר כי יש לה "זכות להרוס את חמאס וחובה להגן על כמה שיותר אזרחים חפים מפשע". בנוסף אמר: "הבעיה הייתה ונותרה חמאס. אנחנו נמשיך להתמקד בכך שמה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה שוב. כל מדינה אחרת שהייתה עוברת את מה שישראל עברה הייתה עושה את אותו דבר".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

בהתייחסות ללחץ שמפעילה ארצות הברית כדי שציוד הומניטרי ייכנס לרצועה, הוסיף המזכיר: "ישראל צריכה למקסם את העזרה ההומניטארית, למזער נזק ולמזער את כמות ההרוגים. כל אחד מאיתנו רוצה שהמלחמה תסתיים כמה שיותר מהר - אבל כל עוד חמאס נשאר בשלטון הוא יעשה את פשעיו שוב ושוב. זה מנוגד לאינטרסים של ישראל, של האזור ושל העולם".

לסיום אמר: "כולם יודעים מה חמאס יכול וצריך לעשות כדי לסיים את המלחמה. הנשיא מקשיב לכולכם ועושה הכל כדי להחזיר את כל האמריקנים הביתה. חשוב לזכור שגם כשהכל נראה חשוך ואין תקווה, זה לא באמת ככה. כל אמריקני שחוזר הביתה מהווה תקווה למשפחות אמריקניות אחרות שיקיריהם נמצאים בשבי. בשבילי ובשביל הנשיא מדובר באנשים אמיתיים, חיים אמיתיים - זה מה שמניע אותנו להחזיר אותם הביתה".

Whatsapp Image 2023 07 05 At 0
הבית הלבן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ון קירבי, התייחס גם כן לסיכוי שעסקת חטופים תצא לפועל ואמר לכתבים במטוס "אייר פורס וואן" כי המגעים "רציניים מאוד".