ביידן: "לא נעצור עד שכל החטופים ישוחררו משבי חמאס"

נשיא ארצות הברית התייחס פעם נוספת לעסקת החטופים ואמר כי מדינתו מצפה לשחרורם של כל החטופים האמריקנים בימים הקרובים. הנשיא הוסיף כי במקביל לחגיגות על המשוחררים, יש לזכור את אלו שנותרו בעזה. בהצהרתו אתמול אמר: "מחויבים לפתרון שתי המדינות - עכשיו זה יותר חשוב מאי פעם"

זמן צפייה: 07:22

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס היום (שבת) פעם נוספת לעסקת שחרור החטופים בין ישראל וחמאס, וכתב בפוסט שפרסם: "לא נעצור עד שכולם יחזרו הביתה".

"בימים הקרובים אנו מצפים לשחרור של חטופים נוספים שישובו למשפחותיהם", הוסיף הנשיא. בפוסט אחר כתב: "במקביל לחגיגות על שחרורם של חטופים, עלינו לזכור את כל אלו שנותרו בשבי".

 

בהצהרה שנשא אתמול, זמן קצר לאחר ששלושה עשר החטופים חצו ממצרים לשטח ישראל, הנשיא ביידן אמר: "עד כה העסקה מתקדמת היטב, השחרור היום - רק ההתחלה". עוד הוסיף כי אנשי הממשל האמריקני "מחויבים לפתרון שתי המדינות" - מכיוון שיש לכך חשיבות עליונה בעת הזו.

הנשיא ג'ו ביידן בהצהרתו אתמול
הנשיא ג'ו ביידן בהצהרתו אתמול | צילום: רויטרס

"חמאס עשו את המתקפה הזו כי הם לא מעוניינים בפתרון הזה", הוסיף הנשיא. בהתייחסות למגעים שקידם להסכם נורמליזציה בין ירושלים לריאד אמר: "אני מאמין שאחת הסיבות שהם עשו את המתקפה הזו היא כדי להרוס את התהליך שהתחלתי עם סעודיה ואת עתיד היציבות באזור".

לסיום אמר: "אנחנו מעוניינים להעניק לאזור עתיד טוב יותר, כך שכל הילדים מכל המגדרים והדתות ידעו רק שלום. עודדתי את נתניהו להתמקד בלצמצם את מניין ההרוגים האזרחים בעזה בזמן שהם מנסים לנטרל את חמאס".