מועצת הביטחון תדון בנושא החטופים: "חייבים לדרוש את שחרורם"

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס מחר לדיון רשמי בנושא האזרחים והחיילים המוחזקים בשבי חמאס, ברקע רציחתם של ששת החטופים שגופותיהם חולצו בשבת ממנהרה באזור רפיח. השגריר דני דנון: "הגיעה השעה, מועצת הביטחון חייבת לגנות את ארגון הטרור הנאצי". במקביל - זרוע האו"ם בניסוח מקומם על רצח החטופים: "נמצאו מתים"

זמן צפייה: 01:24

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס מחר לדיון רשמי בנושא החטופים המוחזקים ברצועת עזה, ברקע חילוץ גופותיהם של ששת החטופים שנרצחו במנהרה באזור רפיח. שגריר ישראל באו"ם דני דנון, שדרש את כינוס הדיון, הודה היום (שלישי) לנציגי ארה"ב, בריטניה וצרפת, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "עצוב שלקח למועצה 11 חודשים לעשות זאת ורק לאחר רצח ברברי בדם קר של שישה חטופים על ידי מחבלי החמאס, הוחלט לכנס דיון רשמי בנושא - הגיעה השעה".

כמו כן, הדגיש השגריר כי מדובר בדיון שעוד לא היה כמותו ב-11 חודשי המלחמה, כלומר דיון שכל מהותו עסקת החטופים ומצבם, עוד הוסיף דנון: "מועצת הביטחון חייבת לגנות את ארגון הטרור הנאצי הזה ולדרוש את שחרורם המיידי של כל החטופים".

בתוך כך, זרוע האו"ם 'לזכויות אדם בפלסטין' פרסמה ניסוח מקומם בהתייחסות לרצח ששת החטופים, וכתבה בציוץ בטוויטר כי אלו "נמצאו מתים". ביקורת לא איחרה להגיע, ושגריר ישראל למוסדות האו״ם בז׳נבה דניאל מרון מסר בתגובה: "ההודעה הזאת מבישה. החטופים האלה היו ישראלים והם לא "נמצאו מתים" בעזה. הם הוצאו להורג על ידי חמאס". גם מטעם השדולה האמריקנית הפרו-ישראלית, איפא"ק, הגיבו ברשת החברתית וצייצו בביקורת את ההודעה עם הציטוט במירכאות.

מפגינים למען החטופים ונגד הממשלה בת"א
מפגינים למען החטופים בת"א | צילום: איתי רון, פלאש 90

משלחת מטעם ישראל תגיע היום ומחר לדיון בפני הוועדה לזכויות הילד של האו"ם (CRC) בז'נבה, ותדרוש מהוועדה לגנות את חמאס ולתמוך במאמצים לשחרור החטופים. המשלחת יצאה בהובלת מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד, ושגריר ישראל דניאל מרון, וכוללת נציגים ממשרדי החוץ, המשפטים, הרווחה, החינוך, הבריאות והפרקליטות הצבאית.

למשלחת התלוותה סבין תעסה, תושבת נתיב העשרה, ששכלה את אור, בנה בן ה-17, ואת בעלה גיל, שנרצח לעיניי שני ילדיהם הקטנים בטבח ב-7 באוקטובר. מצה"ל נמסר הבוקר כי המחבל שהנהיג את הפלישה לנתיב העשרה ורצח את גיל חוסל בתקיפה אווירית.

בחודש מאי התכנסה מועצת הביטחון לדיון בנושא החטופים המוחזקים בעזה, ובו השתתפו החטופה המשוחררת שושן הרן, איילת, אימו של יונתן סמרנו, שגופתו מוחזקת בעזה, וגילי, אחיה של ירדן רומן-גת ששוחררה מהשבי, במהלך הדיון תקף שגריר ישראל באו"ם בדימוס, גלעד ארדן, את התנהלות חברי המועצה בנושא החטופים: "מועצת הביטחון והאו"ם לא עשו דבר כדי לשחרר אותם. שום דבר. זה בלתי מוסרי ושובר לב. החטופים מוחזקים בתנאים של עינויים, מכות ואונס".