הנייה: לא נסכים לדבר חוץ מהפסקת אש ונסיגת צה"ל מעזה

ראש הלשכה המדינית של חמאס האשים את ישראל בחוסר ההתקדמות במגעים לעסקת חטופים, והתעקש כי הארגון לא יוותר על דרישותיו להפסקה מלאה של הלחימה. עוד הוסיף כי "שחרור אסירים בעלי תקופות מאסר ארוכות היא אחת ממטרות המשא ומתן"

בנימין נתניהו, אסמאעיל הנייה
בנימין נתניהו, אסמאעיל הנייה | צילום: רויטרס

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה האשים היום (שבת) את ישראל בחוסר ההתקדמות במגעים לעסקת חטופים, ואמר כי חמאס "לא יקבל שום דבר פרט להפסקה מלאה של הלחימה, נסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה והפסקה של המצור הבלתי צודק". כך לפי דיווח של רשת הטלוויזיה "אל-ערביה".

"התנועה נענתה בצורה חיובית ובאחריות עליונה למתווכים כדי לעצור את התוקפנות, לספק מחסה ולפעול לשיקום", אמר הנייה, ודרש גם את "חזרת העקורים לבתיהם ומציאת מחסה להם". ראש הלשכה המדינית המשיך, ואמר כי "עסקת חילופי אסירים שבמהלכה ישוחררו האסירים בעלי תקופות מאסר ארוכות היא אחת ממטרות המשא ומתן".

עוד אמר: "התנועה משתפת פעולה עם המשא ומתן באחריות והיא לא תזניח את ההקרבה של העם הפלסטיני ואת ההצלחות של ההתנגדות. נפעל בכל האמצעים כדי לעצור את מרחץ הדמים של ישראל כנגד העם הפלסטיני".

מפגינים למען השבת החטופים מוחים מול הקריה
מפגינים למען השבת החטופים מוחים מול הקריה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בצל המתיחות מול ארצות הברית, בישראל החלו לגבש לבקשת אנשי המקצוע מסמך שיכיל "קווים האדומים" עבור משא ומתן לעסקת שחרור החטופים שנותרו בשבי חמאס - כך פורסם אתמול ב"זמן שישי". בהתייחסות למסמך, גורמים מדיינים אמרו כי לא מדובר במתווה חדש לעסקה, אלא ב"קווים לעסקה".

בתוך כך, בירושלים מעריכים כי משלחת ישראלית תצא בשבוע הבא לקטר, במטרה לדון על עסקת חטופים חדשה. למשלחת צפוי להינתן מנדט מסוים כדי לגבש תגובה לדרישות חמאס מול המתווכות, בהתאם לנסיבות שיעלו בהמשך המשא ומתן.