כהן נגד האריס: "לא תדע להגיד מה מפריע לה במהפכה המשפטית"

באירוע לרגל יום העצמאות ה-75 של ישראל בוושינגטון, התייחסה סגנית נשיא ארה"ב למהפכה המשפטית, ואמרה כי "הדמוקרטיה הישראלית צריכה מערכת משפט עצמאית". בקהל נכח גם יו"ר ועדת חוקה, שמחה רוטמן. שר החוץ כהן הגיב: "מעריך שהיא לא קראה את החוק"

זמן צפייה: 01:40

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס נשאה בלילה (בין שלישי לרביעי) דברים בנאום מיוחד באירוע לרגל יום העצמאות ה-75 של ישראל, ובין היתר התייחסה למחלוקת סביב ניסיונות ההפיכה המשפטית בישראל. האריס אמרה: "הדמוקרטיה הישראלית צריכה מערכת משפט עצמאית". האריס נאמה כשבקהל נכח יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן. היא הוסיפה כי "אמריקה תמשיך לפעול למען הערכים שמהווים את בסיס היחסים בין ארצות הברית לישראל, שכוללים את המשך חיזוק הדמוקרטיות שלנו".

שעות לאחר מכן הגיב שר החוץ אלי כהן על דבריה בריאיון לרשת ב': "אם תשאל אותה מה מפריע לה ברפורמה המשפטית, היא לא תדע למנות אפילו סעיף אחד שמפריע לה. אני מעריך שהיא לא קראה את החוק".

ח"כ רוטמן נצפה כשהוא מתעלם מנאום סגנית הנשיא ומהמסרים שנאמרו בו, מפנה גב לבמה ואף מצלם סלפי בהפגנתיות. בקטע שתועד הוא נראה אומר לאדם מסוים: "באה אליי איזו מישהי, אומרת לי - 'אף אחד לא הזמין אותך לפה, אמרו לך לא לבוא'. תגידי לי, את דפוקה? מי את? היא בטוחה שהמדינה שלה". משגרירות ארצות הברית נמסר בתגובה: "רוטמן נכנס לאירוע לאחר שהגיעה בקשה ברגע האחרון ממשרד החוץ".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2307060655' autoplay='0' credit='תנועת UnXeptable' desc='ח"כ רוטמן באירוע בוושינגטון' poster='' kid='1_xe7ygg6s' duration='15']

מתנועת המחאה בארה"ב, UnXeptable, נמסר: "אוי לבושה. רוטמן לא מפסיק לייצר סביבו מבוכה. היחס של רוטמן לסגנית הנשיא והמסר החד שהעבירה האריס מעל הבמה הם רק עוד אבן דרך בדרדור יחסי ממשל ארה"ב עם ממשלתו של נתניהו שגוררת את ישראל לאסון דיפלומטי עם בעלת הברית החשובה והטובה ביותר של ישראל".

יו"ר נעמת, חגית פאר, הגיבה על אמירתו של רוטמן, שכינה אישה "דפוקה": "נראה שח"כ רוטמן זקוק לסדנה לשליטה וניהול כעסים באופן דחוף. ניכר שאינו שולט בעצמו לאחרונה. לפני ימים אחדים חטף מאישה מגפון בכוח, כעת הגיע ללא הזמנה לכנס וכינה את אחת המוזמנות "דפוקה". מה שדפוק כאן זה היחס של חבר הכנסת לנשים ולבני אדם בכלל -  גם כאלו שאינם מסכימים איתו. חבל שזהו פרצופה של ישראל בעולם״".