משרד החוץ: עומאן תאפשר מעבר טיסות ישראליות מעל שטחה

שר החוץ אלי כהן הודיע כי בעקבות פעילות משרד החוץ, עומאן אישרה מעבר טיסות ישראליות בשטחה האווירי. "מדובר בהחלטה היסטורית ומשמעותית עבור הכלכלה הישראלית ולמטייל הישראלי"

זמן צפייה: 00:31

שר החוץ אלי כהן הודיע היום (חמישי) כי בעקבות פעילות משרד החוץ עומאן תאפשר לטיסות ישראליות לעבור בשטח האווירי שלה. "החלטה היסטורית אשר תקצר את הדרך לאסיה", אמר כהן, "תוזיל את העלויות לאזרחי ישראל ותסייע לחברות התעופה הישראליות לתחרותיות יותר".

לפי משרד החוץ, ההודעה באה לאחר חודשים של מגעים בין המשרד לבין הרשויות בעומאן. האישור שניתן היום מצטרף לאישור של ערב הסעודית ויאפשר קיצור משך הטיסות מישראל ליעדים באסיה ביותר משעתיים, ובכך יהפוך את חברות התעופה הישראליות לתחרותיות יותר ויפחית משמעותית את מחירי הכרטיסים לאזרחי ישראל.

שר החוץ אמר כי "מדובר בהחלטה היסטורית ומשמעותית עבור הכלכלה הישראלית ולמטייל הישראלי. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו, למל"ל, למנכ"ל משרד החוץ רונן לוי ולעובדי המשרד המסורים שפעלו למען אזרחי ישראל והכלכלה הישראלית. תודה מיוחדת לידידנו סולטן עומאן ולידידינו בארצות הברית שליוו אותנו לאורך כל המהלך".

Array
מטוס אל על | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להודעה ואמר: "המזרח הרחוק לא כל כך רחוק, והשמיים הם כבר לא הגבול. זהו יום של בשורה גדולה לתעופת ישראל. ישראל הופכת להיות נקודת מעבר מרכזית בין אסיה לאירופה. פעלנו לפתוח את המרחב האווירי, תחילה מעל ערב הסעודית. מ-2018 כשביקרתי בעומאן, גם להוסיף את עומאן, כדי שנוכל לטוס ישירות להודו, לאסיה ולאוסטרליה".

חברת "ארקיע" הודיע כי לאור הבשורה על פתיחת המעבר האווירי מעל עומאן, היא נערכת לחדש את טיסותיה לגואה וקוצ'ין, ותשקול להוסיף יעד נוסף. עוד הודיעה החברה כי היא נערכת להפעלת טיסות ישירות לסרי לנקה, כשקיצור הנתניב יביא לקיצור בזמן הטיסה בכשעתיים. ממוצע הטיסה להודו יתקצר מ-7.5 שעות ל-5.5.