החרם האמריקני: בן גביר וסמוטריץ' לא הוזמנו לאירוע בשגרירות

הממשל בארה"ב ממשיך לאותת מי לא רצוי בסביבתו וכעת השרים מעוצמה יהודית והציונות הדתית לא קיבלו הזמנה להרמת הכוסית המסורתית לרגל ראש השנה שתתרחש בשגרירות האמריקאית. מהשגרירות נמסר כי "השרים שנמצאים ברשימה הם כאלה שלשגרירות יש איתם קשרי עבודה הדוקים"

זמן צפייה: 01:16

החרם נמשך: השגרירות האמריקנית תקיים הרמת כוסית בראש השנה והזמינה שרים רבים, אך לא את חברי עוצמה יהודית והציונות הדתית - כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13. ממלאת מקום השגריר האמריקני, סטפני האלט, חילקה את ההזמנות לרבים מהשרים בממשלת ישראל - אך מי שלא נמצאים ברשימת המוזמנים הם השרים איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ' ושאר חברי מפלגותיהם.

השגרירות האמריקנית לא הזמינה, כאמור, את שרי המפלגות הימניות ביותר, על רקע ההתבטאויות השנויות במחלוקת של השניים. בן גביר, כזכור, עורר סערה גדולה סביב חופש התנועה של פלסטינים בשטחי יו"ש, והשר סמוטריץ' לא הוזמן ככל הנראה על רקע מדיניותו הכלכלית כלפי הרשות הפלסטינית. ביום העצמאות האמריקני היה אירוע דומה אליו השרים לא הוזמנו.

מדובר בשרים בכירים מאוד בממשלה שהממשל האמריקני לא מנהל איתם שום קשרים והם זוכים להתעלמות מוחלטת. מהשגרירות האמריקנית נמסר בתגובה כי "השרים שנמצאים ברשימה הם כאלה שלשגרירות יש איתם קשרי עבודה הדוקים".

ארה''ב, ת''א, שגרירות ארצות הברית בתל אביב
שגרירות ארצות הברית בתל אביב | צילום: פלאש 90

בתוך כך, שגריר ישראל בארצות הברית מיכאל הרצוג ורעייתו שירין אירחו אתמו לקבלת פנים חגיגית לכבוד ראש השנה בהשתתפות הסנטור הדמוקרטי בן קרדין, בהשתתפות יותר מ-250 מוזמנים. הרצוג הודה לנציגים הבכירים שהגיעו וביקש להזכיר את טום ניידס, שגרירה היוצא של ארה"ב לישראל: "חגיגת ראש השנה היא לא רק חגיגה דתית, זוהי גם התחלה חדשה.ישנה חשיבות בהכרה בכך שפעולות של יחידים משפיעות על הקבוצה. כל אחד מאיתנו אחראי על תיקון עולם, זו הדרך בה נוכל לחיות בשלום ושמחה".

אורח הכבוד באירוע, הסנאטור הדמוקרטי בן קרדין, אמר: "חגיגות ראש השנה וחגיגות שנת ה-75 להקמת מדינת ישראל זהו זמן להתאחד מחדש כקהילה, כמשפחה, ולהתחייב לערכים החזקים המאחדים את האנשים שלנו והמדינות שלנו. הקשר החזק בין ארצות הברית לישראל מושרש במחויבות שלנו לדמוקרטיה, לחופש, ולהזדמנויות מן ההתחלה. אימוץ הערכים הללו יחד משקף את המחויבות המתמשכת שלנו לעתיד המדינה היהודית וחיזוק השותפות בין ישראל לארה"ב".