בכירים בישראל נגד בן גביר: "יצר פיגוע דיפלומטי והסברתי"

דבריו של השר לביטחון לאומי ממשיכים לעורר סערה, ולאחר גינוי אמריקני ופרסום דבריו על ידי הדוגמנית בלה חדיד, בכירים בישראל תקפו: "בן גביר יצר לישראל פיגוע דיפלומטי". מנגד, השר המשיך בשלו: "לא מתנצל ולא חוזר בי מדבריי". לשכת רה"מ פרסמה הודעת הבהרה באנגלית: "ישראל תשמור על מתן חופש תנועה לישראלים ולפלסטינים"

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: רויטרס

לאחר הגינוי האמריקני, בכירים בישראל התייחסו הבוקר (שישי) לדבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במספר ראיונות שלו לערוצי הטלוויזיה בארץ ומסרו לחדשות 13 כי הוא "יצר לישראל פיגוע דיפלומטי והסברתי". במקביל, השר הגיב לדוגמנית בלה חדיד שהעלתה קטע שלו וכתב: "לא מתנצל ולא חוזר בי מדבריי".

מוקדם יותר גינתה ארצות הברית את דבריו של בן גביר ובהודעה נכתב: "מגנים בחריפות את הדברים. אנו מגנים כל אמירה גזענית - אמירות כאלה מסבות נזק גדול, במיוחד כאשר הן מגיעות מצדם של אנשים שנמצאים בעמדות משמעותיות בהנהגה".

מלשכת רה"מ נמסרה הודעת הבהרה שפורסמה רק באנגלית: "ישראל מאפשרת חופש תנועה מירבי ביהודה ושומרון הן לישראלים והן לפלסטינים. למרבה הצער, טרוריסטים פלסטינים מנצלים את חופש התנועה הזה כדי לרצוח נשים, ילדים ומשפחות ישראליות על ידי מארב בנקודות מסוימות בצירים שונים. 34 אזרחים נרצחו על ידי טרוריסטים פלסטינים בשנת 2023, רבים מהם תוך כדי נסיעה הביתה. התקרית האחרונה התרחשה כאשר בת שבע נגרי נרצחה בכביש 60 ביהודה לעיני בתה בת ה-6".

בהמשך ההודעה נכתב: "על מנת למנוע את הרציחות הנתעבות הללו, כוחות הביטחון של ישראל נקטו באמצעי ביטחון מיוחדים באזורים אלו. לכך התכוון השר בן גביר כשאמר 'הזכות לחיים קודמת לחופש התנועה'. ישראל תמשיך במדיניותה של שמירה על הביטחון תוך מתן חופש תנועה לישראלים ולפלסטינים כאחד".

בלה חדיד, דוגמנית על בינלאומית ממוצא פלסטיני
בלה חדיד, דוגמנית על בינלאומית ממוצא פלסטיני | צילום: רויטרס

השר התראיין ביום רביעי האחרון בכל מהדורות החדשות, והדוגמנית האמריקנית ממוצא פלסטיני שיתפה קטע שלו ששודר בחדשות 12 ל-60 מיליון עוקביה באינסטגרם. בקטע אמר השר כי "הזכות שלי ושל הילדים שלי להסתובב ביהודה ושומרון יותר חשובה מזכות התנועה של הערבים".

חדיד פעילה באינסטגרם ומרבה לשתף פוסטים נגד ישראל. היא העלתה, כאמור, את הקטע של השר עם תרגום לאנגלית, וכתבה על דבריו כי "בשום מקום, בשום זמן, בטח לא ב-2023, חיים של מישהו צריכים להיות שווים יותר מחיים של אחר. במיוחד אם זה בשל מוצא, תרבות או שנאה טהורה".

Whatsapp Image 2023 08 25 At 1
השיתוף מתוך האינסטגרם של בלה חדיד | צילום: אינסטגרם

בציוץ שפרסם היום בחשבון הטוויטר שלו ענה בן גביר לחדיד וכתב: "‏לשונאת ישראל בלה חדיד, בוקר טוב. ראיתי שלקחת קטע שלי והפצת אותו לכל העולם במטרה להוציא אותי גזען וחשוך". השר המשיך והזמין את חדיד לביתו בקרית ארבע "לראות איך כל יום נרצחים פה יהודים".

בסוף הציוץ הוסיף השר: "כן, הזכות שלי ושל אחיי היהודים לנסוע ולחזור הביתה בשלום בכבישי יהודה ושומרון, גוברת על הזכות של מחבלים שמיידים עלינו אבנים ורוצחים אותנו. לא מתנצל ולא חוזר בי מדבריי. אגיד אותם גם עוד 1,000 פעם".