ביום השואה הבינלאומי: הנשיא הרצוג ינאם בפרלמנט האירופי

נשיא המדינה ישתתף בכינוס המיוחד כאורחה של נשיאת הפרלמנט, ויהיה הנואם המרכזי בו. במהלך הביקור הוא ייפגש עם מלך בלגיה, נשיאת הנציבות האירופית וחברי הקהילה היהודית בבריסל ובאנטוורפן. הרצוג: "ביקור מדיני חשוב ויוצא דופן"

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג | צילום: רויטרס

נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג, יהיה הנואם המרכזי בפרלמנט האיחוד האירופי, בכינוס מיוחד לציון יום השואה הבין-לאומי, כך נמסר היום (שלישי) מלשכת הנשיא. הרצוג יטוס מחר לבלגיה לביקור של יומיים, במהלכו ייפגש עם מלך בלגיה, נשיאת הנציבות האירופית, נשיאת הפרלמנט האירופי, מזכ"ל נאט"ו ונציגי הקהילות היהודיות של בריסל ואנטוורפן.

מהנשיא הרצוג נמסר: "זהו ביקור מדיני חשוב ויוצא דופן במוסדות האיחוד האירופי. בלגיה היא ידידה קרובה של ישראל ואני בטוח שהפגישות עם המלך ובכירי הממשל יהוו זרז לשיתופי פעולה רבים איתה. המשכו של הביקור באיחוד האירופי הוא בעל משמעות ייחודית".

Whatsapp Image 2022 04 27 At 2
הנשיא הרצוג בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביד ושם | צילום: חיים צח/ לע''מ

עוד הוסיף הנשיא לקראת ביקורו: "שיאו של הביקור - באירוע לציון יום הזיכרון הבין-לאומי לשואה, בו אנאם בפני הפרלמנט האירופי, ממלא אותי בחרדת קודש. אל לנו לשכוח כי השואה, התהום האפילה בתולדות האנושות, צמחה על קרקע פורייה של אנטישמיות שהתפתחה באירופה במשך דורות, ולצערנו מרימה את ראשה במגוון דרכים גם בעת הזאת".

לבסוף אמר הנשיא: "האחריות ההיסטורית המוטלת על משפחת העמים כולה – ועל מדינות אירופה בפרט – מחייבת להעמיק לא רק בזיכרון בהנצחה, אלא גם בהפקת לקחים, בחינוך, ובמאבק עיקש, נחוש ובעיקר משותף, נגד אנטישמיות, גזענות ושנאת האחר".

יצחק הרצוג
הנשיא יצחק הרצוג | צילום: אריה לייב אברהמס, פלאש 90

הנשיא הרצוג יפתח את ביקורו בארמון המלך בבריסל, שם יתקבל על ידי פיליפ, מלך הבלגים, ולאחר מכן יקיימו השניים פגישה אישית. לאחר מכן, יגיע הנשיא לבית הספר היהודי "גננו" ועל פי לשכתו "יפגוש תלמידים מכלל הגילאים הלומדים בבית הספר". בהמשך, יפגש הנשיא עם נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין לפגישה אישית, ויפקוד את בית הכנסת הגדול של בריסל, שם יפגוש את חברי הקהילה היהודית בבריסל ואנטוורפן.

למחרת (יום חמישי), יתארח הנשיא בפרלמנט האיחוד האירופי כאורחה של נשיאת הפרלמנט, רוברטה מטוסלה. הנשיא הרצוג יהיה הנואם המרכזי בכינוס מיוחד לרגל יום השואה הבין-לאומי, וידבר בפני חברי הפרלמנט האירופי וניצולי שואה. לאחר מכן יפגש הנשיא עם מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג ועם פורום שגרירי המדינות לארגון, שם יתדרך אותם על תמונת המצב בישראל.

בניין האיחוד האירופי
בניין האיחוד האירופי | צילום: GettyImages/אימג'בנק

"למערכת היחסים של ישראל עם מדינות אירופה ועם מוסדות האיחוד יש השפעה כמעט על כל תחום בחיינו כעם וכמדינה", ציין הנשיא, "מכלכלה וביטחון, ועד אקדמיה, מדע, תרבות ועוד ועוד. ביקורי ופגישותיי, כורכים זה בזה את לקחי העבר ואת החזון לעתיד המבטיח של השותפות בין ישראל למדינות אירופה".