בלינקן: "להגביר את הסיוע לעזה"; נתניהו: "רק במחיר שחרור החטופים"

מזכיר המדינה האמריקני, שמבקר בישראל בפעם השלישית מאז פרוץ המלחמה, הדגיש את עמדתה של ארה"ב בנוגע למתן סיוע הומינטרי לרצועה: "אנחנו צריכים לעשות יותר על מנת להגן על אזרחים פלסטינים". מיד לאחר כך, עלה רה"מ נתניהו לנאום ואמר כי "ישראל מסרבת להפסקת אש זמנית שאיננה כוללת שחרור חטופים, ומסרבת להכניס דלק או סיוע כספי לרצועה"

זמן צפייה: 10:51

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שנחת היום (שישי) בישראל בפעם השלישית מאז תחילת המלחמה, יצא בהצהרה בה הדגיש את עמדתה של ארצות הברית בנוגע להפסקת אש וסיוע הומניטרי לרצועת עזה. "אנחנו צריכים לעשות יותר על מנת להגן על אזרחים פלסטינים", אמר בלינקן, והוסיף: "לא לעשות את זה מחזק את חמאס ואת ארגוני הטרור האחרים".

מזכיר המדינה האמריקני הוסיף, כי שוחח היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר לו ש"נשיא ארצות הברית ביידן מדגיש את חשיבות החוק הבינלאומי והציות לו - לא רק ברצועת עזה, אלא גם בגדה המערבית. בנוסף, אנחנו צריכים להגביר באופן מיידי ומשמעותי את הסיוע ההומניטרי לעזה ולהוציא את האזרחים האמריקנים והזרים מהרצועה. אזרחים זרים יוצאים כיום דרך מעבר רפיח - אבל זה לא מספיק".

מיד לאחר הצהרתו של מזכיר המדינה האמריקני, רה"מ נתניהו יצא בהצהרה המבהירה כי "ישראל מסרבת להפסקת אש זמנית שאיננה כוללת שחרור חטופים, ומסרבת להכניס דלק או סיוע כספי לרצועה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311031600' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת נתניהו' poster='' kid='1_qdchrghr' duration='363']

מוקדם יותר, בלינקן נועד עם רה"מ נתניהו בארבע עיניים, ובפתח הפגישה המורחבת עם הצוותים הציג נתניהו לבלינקן ומשלחתו חלקים מהסרט שהוכן על ידי דובר צה"ל, המציג את הזוועות והטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר - אותו הזכיר בלינקן בנאום שלו. "ראיתי משפחה מקיבוץ עם שני ילדים קטנים, רצים לממ"ד", סיפר, "כמה דקות אחר כך, הטרוריסטים זרקו לשם רימון. האב יצא ונורה למוות. לאחר כמה דקות יצאו הילדים בבכי נורא. בזמן כל זה, הטרוריסטים פתחו את המקרר והתחילו לאכול. זה מה שאנחנו מתמודדים איתו".

נתניהו ובלינקן בפגישתם בקריה חרבות ברזל
נתניהו ובלינקן בפגישתם בקריה | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ
הרצוג ובלינקן בהצהרה חרבות ברזל
הרצוג ובלינקן בהצהרה | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

בהצהרה משותפת עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, אמר בלינקן: "אנחנו כאן כדי לוודא שמה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה שוב. חשוב לנו שהכל ייעשה לפי החוק הבינלאומי ושיינתן סיוע לכל מי שזקוק לו". בנוסף, התייחס לנושא החטופים ואמר: "אנחנו חושבים כל הזמן על הנושא של החטופים מכל המדינות ועושים הכל כדי להחזירם".