הבית הלבן על ביטול עילת הסבירות: "מצער, יש לפעול להסכמה רחבה"

דובר מטעם הבית הלבן אמר כי אישור החוק לביטול עילת הסבירות הוא צעד "מצער", וכי "יש לפעול להגיע להסכמה רחבה". השגריר בארה"ב מייק הרצוג אמר אתמול בריאיון לחדשות 13: "לא שמעתי קריאה מביידן לעצור את החקיקה"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: אלכס קולומויסקי, פלאש 90 / שאטרסטוק

זמן קצר אחרי אישור החוק לביטול עילת הסבירות בכנסת, פרסם דובר מטעם הבית הלבן תגובה ואמר כי מדובר בצעד "מצער", וכי "יש לפעול להגיע להסכמה רחבה".

אתמול, עם תום ביקורו של הנשיא הרצוג בבית הלבן, אמר שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג לחדשות 13 - שתיווך בין ביידן לנתניהו לקיום שיחת הטלפון ביניהם - כי "לא הגיוני שמנהיגי שתי המדינות לא ייפגשו ולא ידברו ביניהם, בטח לא כעת". לדברי הרצוג, "לא שמעתי קריאה מביידן לעצור את החקיקה".

Whatsapp Image 2023 07 05 At 0
הבית הלבן | צילום: רויטרס

דובר המועצה האמריקאית לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, סיפר לאחר שיחת הטלפון בין נשיא ארצות הברית לבי רה"מ בנימין נתניהו כי ביידן הדגיש את הצורך בעצירת החקיקה והגעה לסכמות רחבות. אתמול הגיע מסר נוסף מהנשיא האמריקאי אל בנימין נתניהו, בו הדגיש פעם נוספת בפני רה"מ כי "לא הגיוני לרוץ קדימה עם החקיקה המשפטית".

הביקורת האמריקנית הנרחבת על המהפכה המשפטית עלתה הילוך לאחר מאמרו של תום פרידמן, הפרשן הבכיר של ה'ניו יורק טיימס' בו נכתב כי "הערכה מחדש של יחסי ישראל-ארה"ב בלתי נמנעת".