דיווח: ראש ה-CIA מקדם הפוגה ברמדאן "תמורת רשימת חטופים"

גורמים מצריים אמרו כי וויליאם ברנס ביקר בחשאי בקהיר ביום שישי, ודן על בין 2-4 ימי הפוגה תמורת רשימת שמות ראשונית. גורם בחמאס: "לא מתנגדים להגיש שמות חטופים שמוחזקים אצלנו ובחיים". CNN: בממשל ביידן מעריכים שישראל לא תפעל בקרוב ברפיח

זמן צפייה: 01:07

העיתון הקטרי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח הבוקר (שני) כי ראש ה-CIA וויליאם ברנס ביקר ביום שישי האחרון בקהיר כדי לדון על הפוגה הומניטרית קצרה בלחימה בזמן חודש רמדאן, שתיארך בין יומיים לארבעה ימים, בתמורה לרשימה ראשונית של שמות החטופים החיים בשבי חמאס - כך ציינו גורמים במצרים. לפיהם, ההפוגה הזמנית תאפשר "לפלס את הדרך לשיחות רציניות על הפסקת אש סביב המתווה שסוכם בפסגת פריז" - הכולל החזרת שבויים לישראל.

גורם בחמאס מסר לעיתון כי ארגון הטרור "לא מתנגד להצעה", אך טוענים כי ביכולתם להעביר את רשימת שמות האסירים המוחזקים בשביים, ומי מהם חי. הוא הוסיף כי ארגון הטרור "פתוח לכל הצעה המכוונת בסופה להפסקת אש קבועה, להחזרת האזרחים לצפון רצועת עזה ויציאת כלל כוחות צה"ל מהרצועה".

פעילות כוחות צה"ל בח'אן יונס חרבות ברזל עזה חמאס
פעילות כוחות צה"ל בח'אן יונס | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, רשת CNN האמריקנית מדווחת כי גורמים בארצות הברית מעריכים שישראל לא תפעל ברפיח בזמן הקרוב, בניגוד להבטחות כי אם לא תושג הפסקת אש, צה"ל יפלוש קרקעית לשכונה הדרומית ברצועת עזה בתחילת חודש רמדאן - הקדוש למוסלמים.