האיחוד האירופי דחה פסגה עם ישראל

פחות מיממה לאחר שחוק ההסדרה אושר. מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי התכנסה לדון במועד פסגה דיפלומטית עם ישראל והחליטה שלא לקבוע תאריך

באיחוד האירופי מאותתים לישראל

לאחר שאמש עבר "חוק ההסדרה" בקריאה שניה ושלישית בכנסת, באיחוד האירופי ממהרים להעביר לישראל מסר ברור של התנגדות. הבוקר (שלישי) הודיעו שרי החוץ של האיחוד על דחיית פסגה דיפלומטית עם ישראל שתוכננה לסוף החודש - במחאה על מדיניות הבנייה בהתנחלויות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אמש התקיימה פגישה של מועצת שרי החוץ של האיחוד האירופי, בה דנו במפגש עם דיפלומטים ישראלים בשם "פסגת האסוציאציה" שתוכננה לסוף פברואר עד מועד סופי טרם נקבע. במפגש החליטו שרי החוץ שלאור הפעילות החקיקתית בכלל וחוק הסדרה בפרט, שלא לקבוע מועד למפגש.

הפסגה הדיפלומטית נדחתה למועד לא ידוע
הפסגה הדיפלומטית נדחתה למועד לא ידוע | צילום: רויטרס

באיחוד לא ביטלו לגמרי את המפגש, אלא סיכמו כי ידונו מחדש בקיומיו. גורמים דיפלומטים ישראלים אישרו כי אכן מדובר בתגובה לחוק ההסדרה, אך במשרד החוץ לא התייחסו לדיווחים.

במקביל התייחס גם שליח האו"ם למזה"ת ניקולאי מלדנוב לחוק ההסדרה ואמר כי יש לו השלכות חוקיות מרחיקות לכת לישראל. "הוא מאוד מפחית את הסיכויים לשלום ערבי - ישראלי", אמר מלדנוב.

בלי רה"מ - חוק ההסדרה אושר

אמש אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את חוק ההסדרה. חברי הכנסת בני בגין ואורלי לוי-אבקסיס הצביעו נגד החוק, בניגוד לעמדת הקואליציה. החוק עבר ברוב של 60 ח"כים שתמכו מול 52 שהתנגדו. בתנועת "שלום עכשיו" הודיעו כי בכוונתם לעתור לבג"ץ נגד החוק.

לא הגיע בזמן להצבעה. רה''מ
לא הגיע בזמן להצבעה. רה''מ | צילום: פלאש 90, הדס פרוש

במליאה החלו את הדיון לאחר שניסיונותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את ההצבעה לא צלחו. לאחר שאמר שישתתף בהצבעה, נתניהו לא הגיע למליאה מפגישתו בלונדון כשהחלו ההצבעות על ההסתייגויות מהחוק, והוא עבר ללא הצבעתו.

בהכנת הידיעה השתתף עמית ולדמן