זלנסקי נפגש עם נתניהו: "מצפה מישראל להרבה"

ראש הממשלה נועד במטה האו"ם עם נשיא אוקראינה - לראשונה מאז הפלישה הרוסית. זלנסקי אמר לנתניהו כי הוא "מצפה מישראל להרבה דברים". בהמשך: ראש הממשלה ייוועד עם נשיא טורקיה ארדואן. מחר: פגישת נתניהו-ביידן

רה"מ נתניהו והנשיא זלנסקי בפגישתם במטה האו"ם
רה"מ נתניהו והנשיא זלנסקי בפגישתם במטה האו"ם | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הלילה (שלישי) עם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי במטה האו"ם שבניו יורק, לראשונה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה. בפתח הפגישה, אמר זלנסקי לנתניהו כי הוא "מצפה להרבה" מישראל.

לאחר מכן צפוי נתניהו להיפגש עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן בלשכת הנציגות הטורקית בניו יורק - לאחר שנים של שפל ביחסי ירושלים ואנקרה. בחודשים האחרונים חלה התחממות קלה ביחסי המדינות, ונתניהו אף תכנן לבקר בטורקיה בסוף יולי - אך הביקור נדחה בעקבות הליך השתלת קוצב הלב שעבר.

מוקדם יותר היום נפגש נתניהו גם עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. ראש הממשלה אמר כי "אין להשלים עם הודעתה של איראן בדבר סילוק חלק מן הפקחים של סבא"א ממתקני הגרעין". בפגישה השתתפו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ראש הסגל של נתניהו, צחי ברוורמן, וכן ראש המוסד דדי ברנע - שמתלווה לפגישותיו של נתניהו.

ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בטיימס סקוור
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בטיימס סקוור
ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בטיימס סקוור

בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה על אודות הפגישה עם שולץ, נמסר: "נתניהו הודה לקנצלר על מחויבותו לישראל ועל מחויבותה של גרמניה לביטחון המדינה ולשימור היחסים המיוחדים". בנוסף, על פי ההודעה, שני המנהיגים דנו על הידוק שיתוף הפעולה הביטחוני בין מדינותיהם, ובראשו ההסכם לאספקת מערכת ההגנה האווירית 'חץ 3' שסוכמה לאחרונה".

נתניהו נחת הבוקר בניו יורק, לקראת נאומו בעצרת הכללית של האו"ם ביום שישי. מחר יגיע ביקורו המדיני הממושך בארצות הברית לשיא, כשייפגש עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן. את נתניהו "מלווים" לאורך ביקורו מפגינים שמוחים נגד המהפכה המשפטית. הערב, התקיימה הפגנה גדולה בטיימס סקוור שבניו יורק, במהלכה נשמעו מפגינים קוראים קריאות "דמוקרטיה" ו-"אם לא יהיה שוויון - נפיל את השלטון".