דרמר התחייב בפני האמריקנים: נאום רה"מ לא יכלול עקיצות לביידן

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן פנה מספר פעמים לבכירים בישראל בניסיון להבין האם בנאומו של נתניהו בקונגרס צפויה להיות ביקורת כלפי הממשלה האמריקני, השר לעניינים אסטרטגיים הבהיר בשם נתניהו כי הנאום לא יכלול ביקורת או "עקיצה" כלפי הנשיא המכהן

זמן צפייה: 02:22

ראש הממשלה בנימין נתניהו ינחת הערב (שני) בוושינגטון, לקראת ביקורו המדיני שיכלול פגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מחר, ונאום בקונגרס ביום רביעי. לאורך הימים האחרונים הגיעו מספר פניות מהיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, לבכירים בישראל, בניסיון להבין מה יכלול נאומו של נתניהו, והאם צפויה להיות שם ביקורת כלפי הממשל האמריקני. השר רון דרמר, האחראי מטעם נתניהו על הסוגיה האמריקנית, הבהיר בשם נתניהו כי בנאום לא צפויה להיות ביקורת או עקיצה כלפי הנשיא המכהן.

הפגישה הצפויה של נתניהו עם ביידן מחר תהיה הראשונה ביניהם בבית הלבן מאז תחילת כהונתו של הנשיא האמריקני, ברקע ההודעה הדרמטית שלו אתמול על פרישתו מהמרוץ לכהונה שנייה בבית הלבן. במרכז הפגישות בין הבכירים הישראלים לבכירים האמריקנים יעמוד המשא ומתן לעסקת חטופים, ולמטוס ראש הממשלה התלוו גם נועה ארגמני ששוחררה משבי חמאס ומשפחות חטופים נוספים, אשר יתלוו גם לנאום בקונגרס. סימן שאלה עדיין מרחף לגבי פגישה בין נתניהו לבין הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שטרם נקבע אם תתקיים.

נתניהו לפני ההמראה לארה"ב: "אודה לביידן על הסיוע במלחמה"
נתניהו לפני ההמראה לארה"ב: "אודה לביידן על הסיוע במלחמה"

לפני ההמראה לוושינגטון אמר נתניהו: "אפגש עם ביידן ואודה לו על מה שעשה למען ישראל במלחמה". הוא הוסיף: "בנאומי בקונגרס אגיד שישראל היא בעלת ברית של ארה"ב - לא משנה מי ייבחר".