פרסום ראשון: ישראל הציגה לארה"ב את התוכנית לפינוי רפיח

גורמים ישראלים בכירים, בהם השר דרמר וראש המל"ל הנגבי, הציגו לבכירים אמריקנים, בהם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן את התוכנית, הכוללת פינוי של מאות אלפים צפונה מרפיח, שיאוכלסו באוהלים ובמחסות. סאליבן: "ישראל עושה צעדים רבים בהיבט ההומניטרי, אך נותרו לא מעט שאלות בהיבט המבצעי. ממתינים לתמונה מלאה" | פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:05

פרסום ראשון: שבועות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי אושרו תוכניות לפעולה קרקעית ברפיח ופינוי האוכלוסייה מהעיר, ישראל הציגה לארצות הברית את התוכנית לפינוי העיר הדרומית ברצועה - כך פורסם הערב (שבת) במהדורת השבת.

ביום חמישי האחרון התקיימה שיחת וידאו מאובטחת בין גורמים ישראלים בכירים, בהם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר וראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי, לבין נציגים אמריקניים בכירים, בהם היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן. במהלך אותה שיחה, ישראל הציגה את התוכנית שלה לפינוי של האוכלוסייה החוסה ברפיח - תוכנית שהטרידה מאוד גורמים בממשל ביידן, שתהו איך ישראל מתכוונת לפנות מאות אלפי עזתים מהעיר.

ג'ייק סאליבן
ג'ייק סאליבן (ארכיון) | צילום: רויטרס

על-פי התוכנית, מדובר על פינוי של מאות אלפים צפונה מרפיח, שיאוכלסו באוהלים ובמחסות. ראש המל"ל הנגבי והשר דרמר הציגו את הדברים, והיועץ לביטחון לאומי סאליבן אמר: "אנו מתרשמים שישראל עושה צעדים רבים בהיבט ההומניטרי לקראת פעולה ברפיח, מדובר מבחינתנו בהתקדמות משמעותית. עם זאת, אנו ממתינים לתמונה מלאה, ונותרו לא מעט שאלות בהיבט המבצעי".