טראמפ נגד קמלה: "חסרת יכולת; תעכב את שחרור החטופים"

המועמד הרפובליקני לנשיאות יצא נגד סגנית הנשיא האריס לאחר פגישתה עם רה"מ נתניהו ברביעי, ותקף: "הפגישה שלה עם נתניהו הייתה מעליבה. היא לא יודעת לנהל את העניינים". עוד הזהיר טראמפ: "היא תאריך את המלחמה - ותעכב את שחרור החטופים"

דונלד טראמפ, בנימין נתניהו וקמלה האריס
דונלד טראמפ, בנימין נתניהו וקמלה האריס | צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ תקף היום (שבת) את סגנית הנשיא קמלה האריס לאחר פגישתה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום חמישי בוושינגטון. הוא טען כי "הפגישה שלה עם נתניהו הייתה מעליבה. היא תאריך את המלחמה - ותעכב את שחרור החטופים".

"נתניהו קיים פגישה איומה עם האריס, שגם סירבה לנכוח בנאומו בקונגרס ביום רביעי - דבר שהוא חובת סגנית הנשיא. רק לעיתים רחוקות קורה דבר כזה. חוסר היכולת שלה יאריך את המלחמה בעזה מעבר לנדרש ואף ייעכב את שחרור החטופים", כתב טראמפ.

נתניהו עם קמלה האריס בבית הלבן
נתניהו עם קמלה האריס בבית הלבן

"אותם האנשים שהביכו את אמריקה באפגניסטן בחוסר היכולת שלהם, הם אלו שאומרים לישראל לא להילחם יותר עם חמאס", אמר המועמד הרפובליקני לנשיאות, והאשים: "הם אומרים 'תשכחו מ-7 באוקטובר!'. כל אדם יהודי שמצביע לקמלה או למפלגה הדמוקרטית צריך מיד לבדוק את הראש שלו".

כאמור, נתניהו והאריס נפגשו ביום חמישי, אחרי שראש הממשלה נפגש עם הנשיא ביידן בבית הלבן. לאחר הפגישה המתוחה האריס אמרה: "הגיע הזמן שהמלחמה תסתיים, ושתסתיים בצורה שבה ישראל בטוחה, כל החטופים משוחררים, סבלם של הפלסטינים בעזה מסתיים, והעם הפלסטיני מממש את זכותו לחופש, לכבוד ולהגדרה עצמית".

דונלד טראמפ ובנימין נתניהו בפתח הפגישה בפלורידה
בנימין נתניהו ודונלד טראמפ בפתח פגישתם | צילום: עמוס בן-גרשום

בעקבות זאת, נתניהו תקף את האריס דרך גורם בכיר בלשכתו, שטען כי דבריה על העסקה "עלולים להרחיק הסכמות אפשריות". עוד הוסיף הגורם: "יש לקוות שדבריה של סגנית הנשיא קמלה האריס לא יפורשו על-ידי חמאס כאילו יש פער בין ישראל לארה"ב. אני חושש שדבריה של האריס ירחיקו עסקה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נואם בקונגרס האמריקני
ראש הממשלה, בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקני | צילום: רויטרס

בתוך כך, לפני פגישתו עם ראש הממשלה נתניהו ביום שישי, גם טראמפ קרא לישראל "לסיים מהר את המלחמה", בריאיון שהעניק לרשת פוקס. בתיעוד מקבלת הפנים, נראה הנשיא לשעבר כשהוא מקבל בחום את ראש הממשלה ורעייתו שרה בפתח אחוזתו מאר א-לאגו שבפאלם ביץ'.

טראמפ אמר לבני הזוג נתניהו: "תמיד היו לנו יחסים טובים, ומעולם לא היו לנו יחסים רעים". בהמשך תקף שוב את יריבתו בבחירות, סגנית הנשיא האריס, כשהוסיף בעוד נתניהו ניצב לידו: "דבריה על ישראל היו חסרי כבוד".