המנהיג העליון של איראן: "מדינה שתנרמל יחסים עם ישראל - תפסיד"

האייתוללה עלי חמינאי התייחס למאמצי הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, ואמר כי העמדה המובהקת של הרפובליקה האיסלאמית היא כי "מדינות שיהמרו על נירמול יחסים עם ישראל מהמרות על סוס מפסיד"

זמן צפייה: 01:57

המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, אמר כי מדינות המבקשות לנרמל את היחסים עם ישראל "מהמרות על סוס מפסיד" - כך דווח היום (שלישי) בסוכנות הידיעות "רויטרס". "העמדה המובהקת של הרפובליקה האסלאמית היא שמדינות שיהמרו ויסכימו לנורמליזציה עם ישראל - יפסידו", הוא הדגיש.

בינתיים, המגעים להסכם שלום בין ישראל לסעודיה - בתיווכה של ארה"ב -  ממשיכים, וזה אף עשוי להיחתם בתחילת השנה הבאה. בשבוע שעבר, דווח ברויטרס כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מוכן להתגמש בנושא ההקלות לפלסטינים - בתמורה למחויבות של ארצות הברית להגן על הממלכה במידה ותותקף.

Whatsapp Image 2023 09 27 At 2
יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן | צילום: רויטרס

נזכיר כי לפני כשבוע וחצי נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם, ואמר כי "אנו בפתחה של פריצה היסטורית לשלום בין ישראל לסעודיה". בהמשך הוא התראיין בתקשורת האמריקנית, ואמר כי ההסכם צריך להיחתם בחודשים הקרובים - או שיידחה בכמה שנים.

לפני כשבוע נחת בסעודיה שר התיירות חיים כץ, במסגרת ביקור היסטורי ותקדימי של שר ישראלי בממלכה. לפי הודעת משרד התיירות, השר כץ יצא עם פמלייתו לריאד "במטרה לקחת חלק בכנס של ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO)".