ארה"ב במסר לקראת ביקור רה"מ בסין: "שלא ינוכס לקידום האג'נדה"

לקראת ביקורו של נתניהו בסין בחודשים הקרובים, לחדשות 13 נודע כי אראש חטיבת ישראל-פלסטין במחלקת המדינה אמר לדיפלומטים כי "על ישראל לשים לב שהביקור בסין לא מנוכס על-ידי הסינים לקידום 'האג’נדה שלהם ברחבי העולם'". במשרד החוץ האמריקני נאמר כי הם "לא מתייחסים לשיחות דיפלומטיות סגורות". ממשרד החוץ בירושלים לא נמסרה תגובה

זמן צפייה: 02:38

פרסום ראשון: בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לבקר בחודשים הקרובים בסין, ובצל המתיחות מול ממשל ביידן, שיגרו בארצות הברית מסר לנתניהו. לחדשות 13 נודע הערב (שבת) כי אנדרו מילר, ראש חטיבת ישראל-פלסטין במחלקת המדינה, אמר לדיפלומטים שעמם נפגש כי "על ישראל לשים לב שהביקור בסין לא מנוכס על-ידי הסינים לקידום 'האג’נדה שלהם ברחבי העולם'".

מילר הוסיף כי על פניו, בוושינגטון לא מתנגדים לעצם הביקור, אם כי ייתכן שבקונגרס המצב קצת אחר, אך אם הסינים ינצלו את הצעד עבור קידום האג'נדות שלהם - הדבר צפוי לעורר התנגדות בתוך הממשל. יש לציין כי המסר מגיע כשעדיין לא תואמה פגישה בין ביידן לנתניהו.

Whatsapp Image 2023 07 30 At 1
רה''מ נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: אביר סולטן, פול

מדובר בדברים חשובים שמגיעים אחרי שבועות ארוכים שבהם בישראל, מצד אחד, אומרים כי אין תחליף ליחסים עם ארצות הברית - שהיא בעלת הברית החיונית ביותר. כמו כן, בוושינגטון אמרו לעיתונאים כי מדינות יכולות וצריכות שיהיו להן יחסים עם סין - בדומה לאלה של ארצות הברית.

ממשרד החוץ האמריקני נמסר: "לא מתייחסים לשיחות דיפלומטיות סגורות".  ממשרד החוץ בירושלים לא נמסרה תגובה.