נתניהו תוקף: "בקהילה הבינלאומית מנסים להביא לבחירות"

ראש הממשלה נשא דברים בפתח ישיבת הממשלה, ותקף גורמים בקהילה הבינלאומית שלטענתו מעוניינים להביא לבחירות "על מנת לעצור את המלחמה לפני השגת כל יעדיה". נתניהו גם שלח מסר לארצות הברית: "לידידינו בקהילה הבינלאומית, הזיכרון שלכם כל כך קצר? כל כך מהר שכחתם את 7 באוקטובר?"

זמן צפייה: 03:34

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה, ואמר כי "בקהילה הבינלאומית יש מי שמנסים לעצור את המלחמה עכשיו, הם עושים זאת על ידי מאמץ להביא לבחירות עכשיו, בעיצומה של המלחמה. ואת זה הם עושים כי הם יודעים שבחירות עכשיו יעצרו את המלחמה". נתניהו הוסיף כי הכוונה להביא להפסקת הלחימה מגיעה "לפני השגת כל יעדיה. הם עושים זאת על ידי הטחת האשמות שווא נגד צה"ל, נגד ממשלת ישראל ונגד ראש ממשלת ישראל".

"מאז תחילת המלחמה אנחנו נלחמים בשתי חזיתות - בחזית הצבאית ובחזית המדינית", אמר נתניהו, והמשיך: "בחזית המדינית, הצלחנו עד היום לאפשר לכוחותינו להילחם באופן חסר תקדים במשך חמישה חודשים מלאים. אבל אין זה סוד שהלחצים הבינלאומיים נגדנו מתגברים. אז שיהיה ברור: אם נפסיק את המלחמה עכשיו, לפני השגת כל יעדיה, המשמעות היא שישראל הפסידה במלחמה, ואת זה לא נאפשר. לכן אסור לנו להיכנע ללחצים הללו, ולא נכנע להם". עוד אמר: "שום לחץ בינלאומי לא יעצור אותנו מלממש את כל מטרות המלחמה: חיסול החמאס, שחרור כל חטופינו ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום נגד ישראל".

בפנייה ל"ידידינו בקהילה הבינלאומית", שככל הנראה מכוונת לארצות הברית, אמר: "הזיכרון שלכם כל כך קצר? כל כך מהר שכחתם את 7 באוקטובר, את הטבח הנורא ביותר שבוצע נגד יהודים מאז השואה? כל כך מהר אתם מוכנים לשלול מישראל את הזכות להגן על עצמה נגד מפלצות החמאס? כל כך מהר איבדתם את המצפון המוסרי שלכם?".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

נתניהו התייחס גם לנושא התקיפה האפשרית ברפיח, ואמר כי על מנת להשיג ניצחון במלחמה, "נפעל גם ברפיח. זאת הדרך היחידה לחסל את שארית גדודי המרצחים של החמאס, וזאת הדרך היחידה להפעיל את הלחץ הצבאי הדרוש לשחרור כל חטופינו". עוד אמר: "לשם כך, אישרנו את התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח, לרבות קידום הצעדים לפינוי האוכלוסיה האזרחית מאזורי הקרבות. זהו שלב הכרחי לקראת הפעולה הצבאית".

ראש הממשלה טען כי "אלה שאומרים שהפעולה ברפיח לא תקרה, הם אותם אלה שאמרו שלא ניכנס לעזה, שלא נפעל בשיפא, שלא נפעל בח'אן יונס ושלא נחדש את הלחימה לאחר ההפוגה. ולכן אני חוזר ואומר - נפעל ברפיח. זה יקח כמה שבועות, וזה יקרה".

השר איתמר בן גביר
השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד בישיבת הממשלה נתן תדריך ראש אגף האסטרטגיה ומעגל שלישי אלוף אליעזר טולדנו, והשר חיים כץ אמר: "הכל עולה מיליארדים ומספרים לנו סיפור יפה שאין מלחמה". השרה אורית סטרוק הוסיפה: "היה התראה לפני על המפגע בחברון - אבל הצבא לא עצר אותו - כי בחברון לא עוצרים דרשנים והימאים, לא יכול להיות שבמעבר ההומניטרי מעבירים אפודים ושכפצים ואמבולנסים ממוגנים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "למרות כל הדיונים עדיין יש הקלות לקראת רמדאן ואלפי רכבים מהרש"פ נוסעים על הכבישים ביהודה ושומרון - סמוך לרכבים של אנשים שלנו והתינוקות שלנו נוסעים בהם. אני לא מבין איך אומרים לנו שאין כח אדם בצבא ולמרות זאת אתם הולכים לפנות שש גבעות ומתעסקים עם ילדים שבונים צריפונים - תחליטו אם יש כח אדם או אין". טולדנו השיב כי "זו המדיניות".

שר הביטחון יואב גלנט השיב לטענתה של סטרוק: "האמבולנסים הממגונים והאפודים נשלחו לארגוני סיוע". או אז בן גביר דפק על השולחן, והשיב לטולדנו: "אני לא מאשים אותך, אבל לא יכול להיות שהשר גלנט מנהל מדיניות עצמאית". עוד הוסיף ואמר לנתניהו: "אתה הבוס של השר גלנט, לא ייתכן שהוא עושה מה שהוא רוצה. מפנה גבעות באופן עצמי, מוריד מחסומים באופן עצמאי, אתה ראש הממשלה תטפל בו".

רה"מ נתניהו והסנאטור צ'אק שומר
רה"מ נתניהו והסנאטור צ'אק שומר (ארכיון) | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

מנהיג הרוב בסנאט האמריקני, הסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר, תקף ביום חמישי את ראש ממשלת ישראל בנאום בסנאט: "בנימין נתניהו איבד את הדרך. הוא מהווה מכשול משמעותי בדרך לשלום ומתכופף לדרישות הקיצוניים בממשלתו, ביניהם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כדי לשמור על שלמותה. על מדינת ישראל ללכת לבחירות - ממשלת נתניהו אינה מתאימה יותר לצרכי ישראל לאחר 7 באוקטובר".

הפוליטיקאי היהודי-אמריקני הוסיף: "אם ממשלת נתניהו תישאר בשלטון בתום המלחמה - ארצות הברית תפעל בצורה רחבה כדי לקדם שלום נרחב באזור". הוא התייחס למלחמה מול חמאס: "על ישראל לשנות אסטרטגיה בעזה - ולנסות להימנע מפגיעה באזרחים ככל הניתן. האזרחים לא צריכים להיפגע עקב חטאי חמאס".