לפיד: "לפעול כדי שהישראלים יבינו שחילוץ מאוחר יכול להיות מסובך ומסוכן"

שר החוץ קיים הערכת מצב בנושא ההסלמה במזרח אירופה, ועדכן כי שוחח עם שר החוץ המולדובי על האפשרות שבמידת הצורך תסייע מולדובה בחילוץ יבשתי של ישראלים ויהודים מאוקראינה. "אין מה לקחת סיכונים מיותרים"

לפיד ארדואן
ראש הממשלה יאיר לפיד | צילום: רויטרס

שר החוץ יאיר לפיד קיים הבוקר (שישי) הערכת מצב בנושא ההסלמה במזרח אירופה, ובמהלכה עדכן כי הוא שוחח לפני זמן קצר עם סגן ראש הממשלה ושר החוץ של מולדובה, ניקו פופסקו, על האפשרות שבמידת הצורך תסייע מולדובה בחילוץ יבשתי של ישראלים ויהודים מאוקראינה.

אזרחים אוקראינים ברחובות לבוב
אזרחים אוקראינים ברחובות לבוב | צילום: רויטרס

משרד החוץ ממשיך לקרוא הבוקר לישראלים לנצל את הטיסות לפני פלישה אפשרית של צבא רוסיה לאוקראינה, ואף יצא בקמפיין רשת ברוסית ובאוקראינית כדי להבהיר את המצב המתוח ואת ההמלצה ליציאה מאוקראינה.

השר לפיד מסר: "צריך לפעול בכל האמצעים כדי שהישראלים יבינו שחילוץ מאוחר יכול להיות מסובך ומסוכן. אין מה לקחת סיכונים מיותרים. במקביל נמשיך לפעול להערכות לכל תרחיש אפשרי".

A View Shows The Kliusy Checkpoint On The Border With Russia In Chernihiv Region
דגל אוקראינה בגבול עם רוסיה | צילום: רויטרס

ב"וושינגטון פוסט" דווח הבוקר כי לפי גורמי מודיעין אמריקניים, הנסיגה הצבאית מגבול אוקראינה, עליה הכריזה רוסיה, הייתה "תחבולה מכוונת" שמטרתה להטעות את ארצות הברית ומעצמות אחרות בעולם. גם ב"טיימס" הבריטי דווח הלילה כי ממשלת בריטניה מאמינה שרוסיה החליטה לפלוש לאוקראינה