"אימץ תעמולה רוסית": השגריר האוקראיני תקף את לפיד - וזומן לשיחת נזיפה

בעקבות דבריו של שר החוץ כי הוא "לא רואה עימות אלים בקרוב" במזרח אירופה, איבגן קורניצ'וק כתב בפייסבוק כי הוא "נחרד עמוקות מההתבטאויות" והוסיף: "הייתי מציע ללפיד לתקשר גם עם הצד האוקראיני, כדי לראות את התמונה האמיתית"

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ'וק, זומן הערב (חמישי) לשיחת נזיפה במשרד החוץ, לאחר שתקף בעמוד הפייסבוק שלו את שר החוץ יאיר לפיד בעקבות ריאיון שהעניק השר לאתר "וואלה", ובו לטענת השגריר "לפיד אימץ את התעמולה הרוסית".

לפיד נשאל בריאיון האם העימות בין רוסיה לאוקראינה יסלים לעימות וכיצד המצב משפיע על ישראל, וענה כי כרגע הוא לא רואה עימות אלים בקרוב ולא חושב שתפרוץ מלחמת עולם. "מטריד אותנו שזה מסיט את תשומת הלב משיחות הגרעין בווינה", אמר לפיד בריאיון.

משרד החוץ
משרד החוץ | צילום: רויטרס

השגריר כתב כי הוא "נחרד עמוקות מההתבטאויות האחרונות של מר לפיד בנוגע לחזונו לגבי 'הסכסוך בין רוסיה לאוקראינה'", והוסיף: "אני רוצה להזכיר לכבוד השר שזה לא סכסוך - זו מלחמה, שרוסיה מנהלת באגרסיביות ובציניות נגד אוקראינה".

"חבל שמר לפיד לא שם לב למלחמה במרכז אירופה שנמשכת כבר שמונה שנים", הוסיף השגריר, "למרבה הצער, אדוני השר חוזר על הרטוריקה של התעמולה הרוסית ומתעלם מהדברים המטרידים שאומרים בעלי בריתו החזקים ביותר - ארה"ב, בריטניה והאיחוד האירופי - בנוגע להיתכנות הגבוהה של פלישה צבאית רוסית בקנה מידה מלא לאוקראינה בשבועות הקרובים".

Service Members Of The Ukrainian Armed Forces Are Seen At Combat Positions In Donetsk Region
חייל אוקראיני בגבול רוסיה | צילום: רויטרס

עוד כתב השגריר: "הייתי מציע למר לפיד לנהל שיחת טלפון לא רק עם שר החוץ של המדינה התוקפנית, אלא גם לתקשר עם הצד האוקראיני, כדי לראות את התמונה האמיתית במקום להשתמש בקלישאות רוסיות. הייתי מציע גם לחברינו הישראלים להשתמש בהזמנת הנשיא שלנו ולבקר בקייב. עמיתינו האמריקאים, הבריטים והאירופיים כמו רבים אחרים כבר עשו זאת".