לפיד בסלובקיה: "ישראל לא תהיה מסלול עוקף לסנקציות שהוטלו על רוסיה"

בהצהרה משותפת לו ולשר החוץ הסלובקי, רמז שר החוץ כי ישראל נערכת להצטרף להגבלות שהטיל המערב על הרוסים, וכי גופים שונים בישראל מעורבים בנושא. "פועלים יחד עם ארה"ב ושותפינו האירופאים כדי למנוע את המשך הטרגדיה"

זמן צפייה: 03:06

שר החוץ יאיר לפיד ביקר היום (שני) בסלובקיה, ובהצהרה משותפת עם איוואן קורצ׳וק, שר החוץ הסלובקי, במשרד החוץ בברטיסלבה, אמר כי "ישראל לא תהיה מסלול עוקף לסנקציות שהוטלו על רוסיה בידי ארה"ב ומדינות המערב. משרד החוץ מרכז את הנושא, אבל למאמץ שותפים גם בנק ישראל, משרד האוצר, משרד הכלכלה, רשות שדות התעופה, משרד האנרגיה וגורמים נוספים".

"המלחמה הזו צריכה להפסק", אמר לפיד, "אדמת אירופה ידעה לא מעט מלחמות והדבר היחיד שיצא מהן זה סבל נורא. בשנים האחרונות היה שלום באירופה, ויצא ממנו שגשוג שהמין האנושי לא ידע כמותו. ישראל תעשה ככל שביכולתה לסייע למאמצי התיווך שנועדו להפסיק את האש ולהחזיר את השלום. אנחנו פועלים יחד עם בעלת בריתנו הגדולה, ארה"ב, ויחד עם שותפינו האירופאים, כדי למנוע את המשך הטרגדיה".

שר החוץ יאיר לפיד עם איוואן קורצ׳וק, שר החוץ הסלובקי
שר החוץ יאיר לפיד עם איוואן קורצ׳וק, שר החוץ הסלובקי | צילום: שלומי אמסלם/ לע''מ

על הקשר בין ישראל וסלובקיה על רקע המלחמה אמר כי "ישראל וסלובקיה משתפות פעולה בהכנסת סיוע הומניטרי לתוך שטח אוקראינה. עד עתה שלחה ישראל מעל 100 טון של ציוד רפואי, גנרטורים, וציוד אישי לתוך אוקראינה".

כזכור, אתמול שר החוץ יאיר לפיד גינה את הפלישה הרוסית לאוקראינה ואמר כי "אין לה הצדקה", ובהמשך קרא לרוסיה להפסיק את הירי והתקיפות ולפתור את הבעיות סביב שולחן הדיונים. לפיד אמר את הדברים בעת שנפגש עם שר החוץ הרומני, בוגדן אאורסקו בבוקרשט.

Whatsapp Image 2022 03 13 At 1
שר החוץ לפיד עם מקבילו הרומני בוגדן אאורסקו | צילום: שלומי אמסלם/לע''מ

בהקשר זה עוד הוסיף לומר לפיד: "ישראל תסייע ככל שביכולתה להגיע לפתרון של שלום. אנחנו עובדים בתיאום מלא עם בעלת בריתנו, ארה"ב, ועם שותפינו האירופאים כדי לנסות לסיים את הטרגדיה האלימה הזו מהר ככל האפשר".