איראן וחיזבאללה במוקד: לפיד ימריא לפריז

ראש הממשלה צפוי להגיע לבירה הצרפתית, שם על פי גורם מדיני בכיר הסוגיה שתעמוד בלב הביקור היא איראן. עוד ידון לפיד על המצב בלבנון וניסיון התקיפה של אסדת כריש על ידי חיזבאללה

זמן צפייה: 00:56

ראש הממשלה יאיר לפיד צפוי להמריא הבוקר (שלישי) בשעה 10:30 לביקור בפריז, צרפת. לקראת ביקורו של ראש הממשלה, אמר גורם מדיני בכיר כי "הסוגיה שתעמוד בלב הביקור היא איראן", והוסיף: "הצרפתים מאוד פעילים בסוגיה האיראנית יהיה חשוב להעביר את ההערכה שלנו על ההובלה שהם לקחו בעניין סבא"א, והרצון הישראלי לדחוף לדיון במועצת הביטחון של האו"ם".

"הנושא השני הוא לבנון ואסדת כריש", אמר הגורם המדיני, "ראש הממשלה יטען שחיזבאללה מסכן את לבנון, מסכן את ביטחונה ואת יציבותה".

שר החוץ יאיר לפיד ונשיא צרפת עמנואל מקרון
לפיד ומקרון בביקור האחרון בצרפת | צילום: Quentin Crestinu

כפי שפורסם אמש לראשונה במהדורה המרכזית, אתמול התקיים דיון חשאי בצל החשש מניסיון תקיפה נוסף של חיזבאללה. הנרטיב שישראל מנסה לייצר הוא שלא מדובר רק באיום ביטחוני והוא לא כולל רק את ישראל - אלא באיום אנרגטי כלל-עולמי.

הדיון, שהוגדר מסווג ביותר בראשות שרת האנרגיה קארין אלהרר יחד עם כלל גורמי הביטחון וההסברה הרלוונטיים: המוסד, המטה לביטחון לאומי וצה"ל. גורמי הביטחון אמרו במהלך הדיון שהם ערוכים להתמודד עם ניסיונות פגיעה נוספים, אך יש להדגיש שנמתחה ביקורת על התנהלות דובר צה"ל ביום האירוע - יום ניסיון התקיפה של חיזבאללה. בדיון נטען שהמסרים הישראליים לא היו אחידים ולא תואמו היטב.

אסדת הגז ''כריש''
אסדת הגז ''כריש'' | צילום: אבו עלי אקספרס

בישיבת הממשלה הראשונה בראשותו של לפיד ביום ראשון האחרון, אמר ראש הממשלה כי " בחודשים הקרובים המטרה שלנו, של כל השולחן הזה, היא לנהל את הממשלה כאילו אין מערכת בחירות", ובתוך כך הוסיף כי "האיראנים, חמאס והחיזבאללה לא מחכים. אנחנו צריכים לפעול מולם בכל הזירות, בכל רגע נתון, וזה בדיוק מה שנעשה".