המגעים לעסקה: ישראל דורשת מחמאס את שמות החטופים החיים

פרסום ראשון: עוד לפני פגישת נתניהו וביידן בבית הלבן, בישראל העבירו למתווכות דרישה לרשימת חטופים חיים, יחד עם רשימה של חטופים שנמצאים תחת הקטגוריה ההומניטרית. לפי גורם ישראלי, 30 מהם נמצאים בחיים. בממשל האמריקני מאמינים שניתן לגבש עסקה במהלך השבוע הקרוב, ומסרו: אם נתניהו יעכב את המשא ומתן - נודיע על כך

זמן צפייה: 04:30

פרסום ראשון: לאחר הנאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש מול שני בתי הקונגרס האמריקני בוושינגטון, הערב (חמישי) נפגש נתניהו בבית הלבן עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כשעדיין נותרה מחלוקת בין שתי המדינות בעניין הסכם החטופים והפסקת האש. במהדורה המרכזית פורסם כי ישראל דורשת לקבל מחמאס רשימה של שמות החטופים שנמצאים בחיים, עוד טרם סיכום העסקה.

במהלך הימים האחרונים ישראל העבירה למתווכות קטר ומצרים רשימה של חטופים, שמבחינת ישראל נמצאים תחת הקטגוריה ההומניטרית. בכיר ישראלי מסר הערב לחדשות 13 כי לפחות 30 מבין השמות שנמסרו, נמצאים בחיים.

אצל המתווכות והממשל האמריקני מדברים בינתיים על מתווה שמאפשר לחמאס להעביר את רשמית החטופים במהלך השבוע הראשון בו תצא לפועל העסקה, ולא מבעוד מועד - דבר לו ישראל מתנגדת.

הנשיא ביידן ורה"מ נתניהו בבית הלבן
הנשיא ביידן ורה"מ נתניהו בבית הלבן | צילום: חדשות 13

במהלך הפגישה בין נתניהו וביידן הממשל האמריקני צפוי להפעיל לחץ, בהנחה שאפשר לסגור עסקה כבר במהלך השבוע הקרוב. גורם בבית הלבן אמר כי יש מספר דברים שנדרשים מישראל ומחמאס, ונטען כי המו"מ לעולם לא היה קרוב יותר לגיבוש עסקה.

במקביל, גורמים אמריקנים מסרו כי במידה ויזהו שהשלטון הישראלי מעכב בכוונת תחילה את המגעים לעסקה, הם יודיעו על כך. לפי שעה, מבחינת ארה"ב, זהו לא המצב.