איזנקוט הפציר בנתניהו: יש להרחיב עוד את סמכויות הצוות הישראלי

פרסום ראשון: הרמטכ"ל לשעבר ביקש מרה"מ נתניהו ומהשרים להרחיב את סמכויות הצוות הישראלי כדי להגיע לעסקת חטופים. בתוך כך, גורמים מדיניים טוענים שלשכת נתניהו מציגה מצג שווא, וכי למרות הפערים המשמעותיים מול חמאס - יש נכונות להגיע לעסקה. בינתיים, המגעים הוקפאו עד שתתקבל תשובה מארגון הטרור

זמן צפייה: 01:27

פרסום ראשון: בימים האחרונים מתנהל דיון מצומצם בין השר גדי איזנקוט  לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים, והוא אומר להם כי לדעתו נכון להרחיב את המנדט של צוות המשא ומתן הישראלי, כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית. לפי איזנקוט, צריך להרחיב את סמכויות הצוות כדי למצות את ההזדמנות ולהגיע לעסקת חטופים מול חמאס. לדבריו, ישראל צריכה להתגמש, מכיוון שזו חובה מוסרית עליונה ואינטרס ציבורי.

בתוך כך, גורמים מדיניים אומרים שלשלכת נתניהו מציגה מצג שווא בנוגע למגעים לעסקה, וכי יש פערים עצומים מול חמאס - אך גורמי המקצוע אומרים שיש נכונות להגיע לעסקה. בינתיים הוחלט להמתין עם המשך המו"מ, עד שתגיע תשובה כתובה של חמאס.

משפחות החטופים חוסמות את דרך בגין בת"א
משפחות החטופים חוסמות את דרך בגין בת"א | צילום: רויטרס

ביום שישי פורסם בזמן שישי כי גורמים ביטחוניים המעורבים במשא ומתן לעסקת חטופים סבורים כי ישראל צריכה להתגמש יותר במסגרת המשא ומתן לעסקת חטופים, וכי יש להרחיב את המנדט לצוות הישראלי. הבכירים הציגו את עמדתם אתמול בדיון שהתנהל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרים ועם ראשי מערכת הביטחון, אך היא נדחתה – גם על ידי נתניהו והשרים, וגם על ידי ראש השב"כ רונן בר וראש המוסד דדי ברנע, מכיוון שהם סבורים כי אין להתגמש יותר ולהרחיב את המנדט.

הסיכום בתום הדיונים אתמול היה להמתין ליום ראשון, ערב רמדאן, ולראות האם מגיעות הצעות חדשות מצד חמאס והמתווכות - ולהתקדם משם. גורמים המעורים במגעים בטוחים כי ניתן להמשיך את המו"מ גם במהלך רמדאן. דובר צה"ל מסר בתגובה כי אין התייחסות לדברים הנאמרים בדיונים סגורים עם הדרג המדיני.