בכיר חמאס: "להכיר בישראל כדי לפתור את הסכסוך הפנימי"

התבטאות חריגה של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו-מרזוק. בריאיון ל"אל-מוניטור" הוא אמר כי "יש לכבד את הכרת אש"ף בישראל כדי לפתור את הסכסוך הפנים-פלסטיני"

מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס
מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס | צילום: רויטרס

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו-מרזוק, אמר בהתבטאות חריגה כי יש לכבד את הכרת אש"ף בישראל כדי לפתור את הסכסוך הפנים-פלסטיני. בריאיון לאתר החדשות הערבי-אמריקאי "אל-מוניטור", אבו מרזוק אמר: "צריך לעקוב אחר העמדה הרשמית. העמדה הרשמית היא שאש"ף (הארגון לשחרור פלסטין) הכיר במדינת ישראל".

בריאיון, שנערך בלשכתו של אבו מרזוק בדוחא בירת קטר ביום שני, הוא הציע שחמאס יכיר במדינת ישראל, ככל הנראה כצעד לקראת סיום הפילוג ארוך-הטווח בין הפלגים הפלסטינים השונים, באשר ליחסם לישראל. אש"ף, ארגון-גג המאגד את רוב הפלגים הפלסטיניים למעט חמאס והג'יהאד האסלאמי-פלסטיני, הכיר רשמית בזכות הקיום של ישראל לצד התנערות מהטרור בשנת 1993. בתמורה לכך, ישראל הכירה באש"ף כנציג העם הפלסטיני הרשמי.

חמאס אסמאעיל הנייה ומוסא אבו מרזוק
אסמאעיל הנייה ומוסא אבו מרזוק | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, עיתון "הגארדיאן" הבריטי דיווח כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, אמר כי הוא פתוח לשיחות משא ומתן על סיום המלחמה עם ישראל ועל "הסדרת הבית הפלסטיני - הן בגדה המערבית והן ברצועת עזה". לדבריו של הנייה, חמאס מוכן לקיים שיחות שעשויות להוביל ל"דרך מדינית שתבטיח את זכותו של העם הפלסטיני למדינתה עצמאית עם ירושלים כבירתה".