נתניהו ל-CNN: "התיישבות בעזה לא על הפרק"

בריאיון ל-CNN, ראש הממשלה התייחס לסוגיית "היום שאחרי": "תומך בשלטון אזרחי המנוהל על ידי מקומיים ובסיוע מדינות ערב", ותקף את התובע בהאג: "אי-סימטריה מסוכנת. כמו להוציא צו מעצר נגד היטלר, ובאותה נשימה - גם נגד צ'רצ'יל". דיווח: המודיעין האמריקני מעריך שישראל חיסלה עד כה כשליש ממחבלי חמאס

בנימין נתניהו

בריאיון לרשת CNN האמריקנית הלילה (רביעי), ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסיגיית "היום שאחרי", שלל את שאיפותיהם של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ורבים בישראל, המעוניינים להתיישב מחדש בעזה - וטען כי דבר זה "מעולם לא היה על השולחן". לדעתו, "הרצועה צריכה להיות מנוהלת על ידי עזתים, שאינם מעוניינים מהשמדת ישראל כגון חמאס, בשלטון אזרחי, בסיוע מדינות ערב - שישקמו יחדיו את הרצועה".

בנוסף, נתניהו התייחס להוצאת צווי המעצר מטעם בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, ואמר: "הצווים הם יותר משערורייה, מדובר באי-סימטריה מסוכנת. הם לוקחים את מדינת ישראל הדמוקרטית, ושמים אותה באותו קנה מידה כמו חמאס - ארגון טרור. זה כמו להוציא צו מעצר נגד צ'רצ'יל והיטלר, או הנשיא לשעבר בוש ובן לאדן".

כמו כן, ראש הממשלה התייחס לביטול הביקור בישראל של התובע בהאג, כרים קאן, ואמר: "הוא אמר שיבוא לכאן, אבל בסוף לא הגיע". עוד אמר נתניהו: "מהיום הראשון במלחמה הדרכתי להכניס סיוע לרצועת עזה ולעמוד בחוק הבינלאומי, יש לנו ולארה"ב דאגות זהות, אך חמאס שודד את הסיוע מהאוכלוסייה. הטענות שאנו משתמשים בהרעבה כנשק? שקר".

התובע מהאג, קארים חאן
התובע הראשי בהאג, קארים חאן | צילום: רויטרס

"עשינו דברים שאף מדינה ואף צבא אחר לא עשה בהיסטוריה בכל מה שקשור לסיוע הומניטרי ופינוי אזרחים מאזורי לחימה", הוסיף נתניהו, "השתמשנו בכל האמצעים כדי להימנע מהרג אזרחים. כל הרג של אזרחים הוא טרגדיה, אך בשביל חמאס זאת אסטרטגיה - אנחנו מפנים אותם מאזורי הלחימה, וחמאס עושה הכל כדי שישארו שם", הוסיף רה"מ נתניהו.

פעילות הכוחות בג'באליה צה"ל רצועת עזה לוחמים חרבות ברזל
פעילות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי התראיין לחדשות 13, והתייחס לצווי המעצר שהתובע בבית הדין בהאג מבקש להוציא נגד נתניהו וגלנט: "ספגנו טבח של 1,200 אנשים במיטותיהם ויצאנו להגן על עצמנו - נעשה הכל כדי שהחרפה בהאג תוסר כמה שיותר מהר", אך הדגיש: "לא נפסיק את המלחמה, גם אם פלוני או אלמוני לא ייסע לטיול בחו"ל".

הוא הוסיף: "התוכנית ל'יום שאחרי'? לא לשלוט על עזה, אלא להשמיד את כל יכולותיו הצבאיות של חמאס, גם אם זה ייקח חמש שנים. כיבוש עזה - לא יקרה, יש רוב בקבינט המתנגד לכך". על הסכם עם סעודיה אמר ראש המל"ל: "ישראל לא הגיעה להחלטה, משוכנע שניתן להגיע לנורמליזציה", והוסיף: "אם יהיה תנאי למדינה פלסטינית - ההסכם לא ייצא לפועל".