גלנט תקף את סמוטריץ' בקבינט: "צה"ל לא יהפוך למיליציה פרטית"

ברקע קריאותיו של שר האוצר להקפיא את סבב המינויים בצבא בעקבות 7 באוקטובר, שר הביטחון תקף בקבינט: "אתה פוגע בביטחון ישראל וחותר תחת מערכת הביטחון מסיבות פוליטיות בלבד". בהמשך הדיון, ביקש גלנט להתמקד בהצלחה של צה"ל מפרוץ המלחמה

זמן צפייה: 03:13

שר הביטחון יואב גלנט התעמת אתמול (ראשון) במהלך ישיבת הקבינט עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ברקע קריאותיו לעצור את סבב מינויי הבכירים בצה"ל. "אתה פוגע בביטחון ישראל וחותר תחת מערכת הביטחון מסיבות פוליטיות בלבד", תקף גלנט בפנייה לסמוטריץ', והוסיף: "לא אאפשר לאף אחד להפוך את צה"ל למליציה בשירות של גורם זה או אחר". כמו כן, שרי הקבינט הוחתמו אמש על טופס "שותפות סוד" למניעת הדלפות. היועמ"שית הבהירה כי הוא "תקף גם לסוגיית המינויים בצה"ל".

עוד אמר שר הביטחון, כי "כדאי להתייחס למציאות השלמה ולא לחלק - איך צה"ל שנכשל ב-7 באוקטובר התאושש מהמקום הכי קשה ומתנהל למופת, ומביא לכל ההישגים שאנחנו גאים בהם". סמוטריץ' השיב: "מה שפוגע בביטחון ישראל זו הדיפה מראש של כל ביקורת, וחוסר נכונות לנהל דיון ענייני בנושאים קריטיים לביטחון ישראל. השתקת דיון אמיתי ושמירה על מקהלה של קול אחד בלבד באמצעות שיימינג והכפשות זה הכי 6 באוקטובר שיש. ככה בדיוק צומחות קונספציות מסוכנות".

הרמטכ״ל הרצי הלוי עם הלוחמים ברצועת עזה
הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

בהצהרה שנשא אתמול, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי התייחס גם הוא לסערת המינויים. "ההחלטות מתקבלות על שולחן המטכ"ל. זה הפורום הבקיא ביותר באנשים ובמועדים", אמר הלוי, "כמפקד הצבא יש לי את כל הסמכות והאחריות לשלוח אנשים לשדה הקרב, וכמובן גם למנות אנשים. צה"ל במלחמה, ואת הרצף הפיקודי חייבים להמשיך".

בהמשך דבריו הדגיש הרמטכ"ל: " יש אנשים שנפגעו, ונדרש להחליף אותם. יש אנשים שנדרשים לסיים את תפקידם, וחשוב להחליף אותם. עצירת המינויים תפגע ביכולת של צה"ל להילחם".

השר בצלאל סמוטריץ'
השר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דבריהם של שר הביטחון והרמטכ"ל מגיעים לאחר שסמוטריץ' התבטא בימים האחרונים מספר פעמים בנוגע למינויים בצה"ל, וכאמור הודיע כי הוא מתנגד לכך שחברי המטה הכללי הנוכחי יבצעו את סבב המינויים הקרוב בצבא - בניסיון להטיל על חברי הפורום את האחריות הבלעדית לטבח 7 באוקטובר. "מי שכשל לא יכול לעצב את עתיד צה"ל", אמר שר האוצר.