ספרד גינתה את החלטת ברצלונה לניתוק היחסים: "פגיעה בערכי העיר"

שר החוץ הספרדי גינה את החלטת מועצת העיר ברצלונה לנתק באופן זמני את קשרי העיר עם ישראל, ואמר: "ייעודה של העיר ברצלונה הוא להיות עיר חופשית ופתוחה, בדיוק כמו ספרד. וההחלטה הזו - פוגעת בערך הזה, ובערכי השלום"

יו"ר ההתאחדות הספרדית לואיס רובילאס וג'ני הרמוסו
שר החוץיו"ר ההתאחדות הספרדית לואיס רובילאס וג'ני הרמוסו הספרדי חוסה מנואל אלברס | צילום: מתוך טוויטר

שר החוץ הספרדי חוסה מנואל אלברס גינה אמש (שישי) את החלטת מועצת העיר ברצלונה לנתק באופן זמני את קשרי העיר עם ישראל, ואמר: "ההחלטה החד-צדדית, והכמעט אישית הזו, פוגעת בערכה של הבירה הקטאלונית כמקום של 'דיאלוג' בין ישראל והפלסטינים". עוד הדגיש השר כי בראייתו, "ייעודה של העיר ברצלונה הוא להיות עיר חופשית ופתוחה, בדיוק כמו ספרד. וההחלטה הזו - פוגעת בערך הזה ובערכי השלום".

בשבוע שעבר, ראש עיריית ברצלונה אדה קולאו, הכריזה על ניתוק קשרים "זמני" עם מדינת ישראל כמו גם על ביטול ברית הערים התאומות עם תל אביב, שכן לדבריה, ישראל היא מדינת "אפרטהייד", "המפרה באופו שיטתי את זכויותיו של העם הפלסטיני". קולאו אף שלחה מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו המסביר את הצעד.

Whatsapp Image 2023 02 16 At 2
נציגי שגרירות ישראל בספרד לצד נשיא מועדון הכדוגל ברצלונה, ג'ואן לפורטה. חמישי | צילום: שגרירות ישראל בספרד

ביום חמישי האחרון, על רקע ההחלטה של ראש העיר של ברצלונה לנתק את היחסים עם ישראל, נשיא מועדון הכדורגל של ברצלונה, חואן לפורטה, הזמין את נציגי שגרירות ישראל בספרד למשחק הכדורגל של קבוצתו נגד מנצ'סטר יונייטד במסגרת הליגה האירופית.

בטקס שנערך לפני המשחק, לפורטה הדגיש את המחויבות "ארוכת השנים" של המועדון ל"יחסים המצוינים" עם מדינת ישראל ועם ישראל. בהודעת משרד החוץ נמסר: "הדיפלומטים הישראלים העניקו ללפורטה דגל ישראל ומגן הוקרה על שנים של תמיכה בישראל, ידידות ופעילות משותפת, ובניית גשר בין העמים דרך הספורט. המחווה של קבוצת הכדורגל ברצלונה מצטרפת לגל של מחאה בעיר ברצלונה, בקאטלוניה ובספרד כולה כנגד ההחלטה של ראשת העיר".