שגריר ירדן עוכב בכניסה לאל-אקצא - והוא עזב במחאה

במשטרה אמרו כי "מנהל הווקף הירדני הגיע עם שגריר ישראל בירדן להר הבית ללא כל תיאום מראש". עוד נמסר: "לא נמנעה כניסתו של השגריר אלא הוא זה שהחליט בשלב מסוים לעזוב את המקום מיוזמתו". בירושלים מאשרים: שגריר ישראל בעמאן זומן לשיחה

זמן צפייה: 00:35

המשטרה עיכבה היום (שלישי) את כניסתו של השגריר הירדני בישראל, רסאן אלמג'אלי, למתחם אל-אקצא, בטענה כי הביקור היה צריך להיות מתואם מראש. לפי דיווחים פלסטיניים, המשטרה ביקשה מהשגריר אלמג'אלי להציג אישור כניסה למתחם, והוא מצידו - סירב להציג את האישור, ועזב את המקום במחאה. בתגובה, משרד החוץ הירדני זימן את השגריר הישראלי בעמאן, איתן סורקיס, לשיחה.

בהודעת משרד החוץ הירדני נמסר כי הדובר הרשמי של המשרד, השגריר סנאן אלמג'אלי, העביר לשגריר הישראלי "מסר מחאה חריף" כדי שזה - יעביר אותו באופן "מידי" לממשלתו. בתוך כך, כך לפי ההודעה הירדנית, "השגריר הדגיש את גינויה של ממשלת ירדן לכל הצעדים שמטרתם להתערב בצורה שאינה מקובלת בענייני מסגד אל-אקצה. מנהל ההקדשים של ירושלים בענייני מסגד אל-אקצה השייך לירדן הוא הגוף המשפטי בעל הסמכות הבלעדית לנהל את כל ענייני מסגד אלאקצא ואת הסדרת הכניסה אליו".

תיעוד רגעי ההתקלות שצילם עיתונאי פלסטיני:

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "מנהל הווקף הירדני הגיע יחד עם שגריר ישראל בירדן להר הבית ללא כל תיאום מראש עם המשטרה. שוטר שהבחין בהם ולא זיהה את האישיות או הכיר את הביקור הצפוי, עידכן את מפקדו, המתין לקבלת הנחיות, ולצורך כך השהה כניסתם לזמן קצר מאוד לשטח הר הבית".

עוד אמרו במשטרה כי "לא נמנעה כניסתו של השגריר אלא הוא זה שהחליט בשלב מסוים לעזוב את המקום מיוזמתו, בהליך עדכון של השוטר את מפקדו וקבלת הנחיות מתאימות. לו היה ממתין מספר שניות נוספות היה נכנס פנימה לשטח הר הבית. נציין כי הליך תיאום מקדים עם המשטרה כמקובל- היה מונע כל עיכוב בכניסת השגריר להר הבית, וצר לנו על פרסומים כוזבים ביחס למקרה זה".

אחרי העיכוב בכניסה, כלי התקשורת הירדניים והפלסטיניים פרסמו תיעוד של השגריר רסאן אלמג'אלי מסייר ברחבת מסגד אל-אקצה יחד עם הפמלייה שלו.