הלילה: מתקפה פלסטינית על ישראל באו"ם

שגריר ישראל באו"ם דני דנון תקף את שגריר הרשות הפלסטינית שגינה את אישור 6,000 יח' הדיור ביו"ש: "המכשול האמיתי למשא ומתן הוא הסרבנות וההסתה הפלסטינית"

מועצת הביטחון של האו"ם

קרב לילי באו"ם: שגריר הרשות הפלסטינית האשים הלילה (חמישי) את ישראל בכך שאישור הממשלה לבניית 6,0000 יחידות דיור ביהודה ושומרון היא מתקפה בלתי חוקית. השגריר הישראלי דני דנון מצדו דחה את הגינוי ואמר כי "המכשול האמיתי למשא ומתן הוא הסרבנות וההסתה הפלסטינית".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במהלך הלילה נפגש השגריר הפלסטיני ריאד מנסור עם שגריר אוקראינה באו"ם, ולדימיר ילנצ'קו המכהן כנשיא התורן של מועצת הביטחון. בפגישה דרש מנסור מעמיתו האוקראיני להתערב בנושא ואמר כי מתן האישור לבניית יחידות הדיור היא "מתקפה בוטה של התנהגות לא חוקית".

שגריר ישראל, דני דנון (משרד החוץ)
שגריר ישראל, דני דנון (משרד החוץ)

לאחר מכן ציין מנסור כי בשבוע האחרון אישרה ישראל בנייה של יותר יחידות דיור בשטחים מבכל שנת 2016 גם יחד. מנסור המשיך וטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "הורס את פתרון שתי המדינות", וקרא למועצת הביטחון ליישם את הצעת ההחלטה 2334 שהתקבלה באו"ם נגד הפעילות הישראלית בהתנחלויות ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים.

בתגובה לדבריו של מנסור, שיגר השגריר דנון הודעה חריפה בה דחה את הגינוי הפלסטיני ואמר כי הרשות הפלסטינית היא זו שמונעת קיום של משא ומתן בין ישראל והפלסטינים. "הניסיונות המתמשכים של הפלסטינים להפיץ שקרים ולפגוע בישראל באו"ם לא יועילו", אמר דנון. "המכשול האמתי למשא ומתן הוא הסרבנות וההסתה הפלסטינית. במקום לחלק ממתקים ברחובות אחרי פיגועי טרור על הפלסטינים לעצור את הטרור וההסתה".