לאחר שהבהיר כי לא יבקר בשומרון: שגריר ארה"ב הגיע לנחם את משפחת הנרצח בפיגוע

בניגוד להצהרתו מלפני כמה חודשים, תום ניידס הגיע למועצה האזורית שומרון לשם ביקור ניחומים אצל משפחתו של תמיר אביחי, שנרצח בפיגוע באריאל, ואמר כי "ביקרתי בבית שתי משפחות הנרצחים האחרות, ומצאתי לנכון להגיע גם לכאן". ראש המועצה: "גם כשלא מסכימים - כולנו פועלים למען אותה מטרה"

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס

שגריר ארה"ב בישראל, תום ניידס, הגיע היום (חמישי) לניחום אבלים בקריית נטפים שבמועצה האזורית שומרון, בבית משפחתו של תמיר אביחי שנרצח השבוע בפיגוע באריאל. זהו ביקורו הראשון של השגריר האמריקני ביהודה ושומרון, לאחר שלפני כמה חודשים התראיין ניידס לאתר ישראלי ואמר כי "אין בכוונתו לבקר בהתנחלויות".

מהמועצה האזורית שומרון נמסר כי במהלך ניחום האבלים אמר השגריר ניידס: "אני מצטער מאוד, אין דבר שאוכל להגיד שיביע את צערי, באתי לכאן כדי להביע הזדהות עם צערכם. אני רוצה להביע את תנחומיי. ביקרתי בבית שתי משפחות הנרצחים האחרות, ומצאתי לנכון להגיע גם לכאן. רציתי לבוא ולכבד את המשפחה ולהביע תנחומיי. אני חושב שזה מתאים, הולם ומכבד להגיע גם לכאן הלב שלי נשבר עבורכם".

אחד ההרוגים מהפיגוע באריאל, תמיר אביחי
אחד ההרוגים מהפיגוע באריאל, תמיר אביחי | צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90

ראש המוצעה אזורית שומרון יוסי דגן אמר במהלך ניחום האבלים: "אנחנו מאוד מעריכים את ההגעה שלך לכאן, גם כשאנחנו לא מסכימים על כל הדברים אנחנו יודעים שכולנו פועלים למען אותה מטרה. אני מבקש לומר לך משהו בשם תושבי השומרון, אנחנו כואבים; אנחנו בוכים אבל אנחנו לא שבורים, ולא נשבר".

דגן הוסיף ואמר: "אנחנו נמשיך לבנות את השומרון, אנחנו אנשים מאמינים ואנחנו יודעים שזו הארץ שלנו, ואנחנו נמשיך לבנות אותה ביתר שאת, אנחנו יודעים שכשאנחנו גרים כאן אנחנו מביאים בטחון לכל אזרחי מדינת ישראל; ואנחנו נתחזק,ונבנה עוד יותר את השומרון ואת ארץ ישראל שלנו. מעריכים מאוד את ההגעה שלך לכאן".

תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי
תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי. נרצחי הפיגוע באריאל | צילום: באדיבות המשפחה

לירון, בתו של תמיר, אמרה לשגריר: "אנחנו לא מפחדים ולא הולכים לשום מקום, אנחנו כאן כדי להישאר ולכן גם קברנו אותו כאן בשומרון ולא במקום שגדל בנתניה - זו האמירה שלנו שאנחנו נישאר כאן ולא נלך לשום מקום, אלו החיים שלנו. אנחנו רוצים שכל החלקים במדינת ישראל יהיו בטוחים, ולא רק מרכז הארץ".

נריה אחיו של תמיר, אמר לשגריר: "אחי היה איש ענק עם לב ענק, תמיד היה שמח ומשמח אנשים ולא רק אנחנו איבדנו אותו- כל עם ישראל איבד אותו. אנחנו רוצים לדרוש מממשלת ארה"ב חקירה של האירוע, תפתחו חקירה כמו שידעתם לפתוח על העיתונאית - תהיו הוגנים ותפתחו גם כאן בחקירה".

שיראל, בתו של תמיר: "המטרה שלהם היא להפחיד אותנו, שנפחד לצאת מהבתים, ואנחנו לא ניתן להם את זה, ולא נראה להם פחד, כי אז הם ירוויחו פעמיים- גם יהרגו אותנו וגם יפחידו אותנו".

זירת הפיגוע באזור התעשייה אריאל
זירת הפיגוע באזור התעשייה אריאל | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

תמיר אביחי הוא אחד הנרצחים מהפיגוע המשולב שאירע ביום שלישי בבוקר, וגבה את חייהם של שניים נוספים, מוטי אשכנזי ומיכאל לדיגין. בארצות הברית גינו אתמול את הפיגוע והביעו דאגה מההסלמה באלימות בגדה המערבית: "בתקופה האחרונה נרשמה עלייה חדה ומדאיגה במספר ההרוגים והפצועים של פלסטינים וישראלים, כולל ילדים רבים. חיוני שהצדדים ינקטו צעדים דחופים למניעת אובדן חיים נוסף".

עוד מסרו בהודעת הבית הלבן: "אנו מעבירים תנחומים עמוקים למשפחות וליקיריהן של האזרחים הישראלים והפלסטינים, כולל ילדים, שנהרגו ב-48 השעות האחרונות".

רכב מעורב בתאונה שביצע המחבל בכביש 5
רכב מעורב בתאונה שביצע המחבל בכביש 5 | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

בבוקר יום שלישי הגיע המחבל מוחמד סוף, בן 19 מהכפר חאריס, לשער הכניסה של אזור התעשייה הנמצא סמוך לעיר אריאל, שם דקר את המאבטח ופצע אותו קל. משום שהמקום היה עמוס אנשים, המאבטח ירה כמה יריות לאוויר והמחבל נמלט לתחנת הדלק הסמוכה - שם דקר שלושה אנשים, פצע אותם והביא למותם של שניים מהם. אז גנב המחבל רכב ואיתו נמלט לכיוון כביש 5, שם התנגש ברכב אחר וגם למותו של תמיר אביחי.

אזרח ישראלי עצר עם מכוניתו כדי לסייע, ואז השתלט המחבל גם על הרכב שלו, גנב אותו ונסע. משהבין שהוא עומד להילכד על ידי כוחות הביטחון, המחבל פנה לכיוון השני ונסע כנגד כיוון התנועה. עד מהרה או התנגש במספר מכוניות נוספות, יצא מהרכב ונוטרל על ידי חיילים ואזרחים שהיו במקום.