בלינקן: כמעט כל מדינה ערבית רוצה נורמליזציה עם ישראל

מזכיר המדינה האמריקני אמר בוועידת הביטחון במינכן, כי לישראל "יש הזדמנות יוצאת דופן". הוא הוסיף: "יש להמשיך לנקוט צעדים להקמת מדינה פלסטינית שתתקיים בביטחון לצד ישראל". לדבריו, "ישראל מוגנת יותר היום בהשוואה להתקופה שקדמה ל-7 באוקטובר"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בביקורו בישראל
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בביקורו בישראל | צילום: רויטרס

מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, אמר היום (שבת) בוועידת הביטחון במינכן כי "צריך לדאוג שכל מדינה ערבית תנרמל את היחסים שלה עם ישראל. כמעט כל מדינה ערבית רוצה לעשות זאת - זו הזדמנות יוצאת דופן". הוא הוסיף: "כמובן יש להמשיך לנקוט צעדים למדינה פלסטינית שתוכל לחיות בביטחון לצד ישראל".

בלינקן אמר ש"ישראל לדעתי כרגע יותר מוגנת ממנה שהייתה לפני 7 באוקטובר", אך לשיטתו "לטווח הארוך זו שאלה אחרת. איך נצא ממעגל האלימות? המדינות הערביות צריכות לעזור לשפר את מצב הרשות הפלסטינית בשביל העתיד שלה ושל ישראל. צריך לנקוט את הצעדים הללו, שהם באמת מאוד קשים, בשביל להתחיל לנוע בדרך הזו".

נתניהו ובלינקן בפגישתם בקריה חרבות ברזל
נתניהו ובלינקן בפגישתם בקריה | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

מאז 7 באוקטובר ביקר בלינקן בישראל מספר פעמים, ובביקורו האחרון, לפני כשבוע, הוא אמר בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי מערכת הביטחון כי הוא "מזועזע מ-7 באוקטובר, ומחויב למנוע מדבר כזה לקרות שוב - אבל עלינו להכיר במציאות: משפחות שלמות בעזה שלא קשורות לחמאס נפגעו. בכל יום בהמשך חיי אשאל את עצמי ואחשוב על אלפי הילדים שנהרגו בעזה".