בלינקן לרה"מ: "כל חיי אחשוב על אלפי הילדים שנהרגו בעזה"

כחלק מביקורו בישראל, שר החוץ האמריקני נפגש עם נתניהו וראשי מערכת הביטחון. לחדשות 13 נודע כי בלינקן אמר: "זועזע מ-7 באוקטובר, מחויב למנוע מדבר כזה לקרות שוב - אבל עלינו להכיר במציאות: משפחות שלמות שלא קשורות לחמאס נפגעו". נתניהו השיב: "האחריות היא של חמאס, שפועל מתוך אוכלוסייה אזרחית". פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:13

פרסום ראשון: שר החוץ האמריקני בלינקן, שנחת בלילה (בין שלישי לרביעי) בישראל, אמר בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי מערכת הביטחון - ברקע תשובת חמאס למתווה עסקת החטופים - כי הוא "מזועזע מ-7 באוקטובר, מחויב למנוע מדבר כזה לקרות שוב - אבל עלינו להכיר במציאות: משפחות שלמות שלא קשורות לחמאס נפגעו. בכל יום בהמשך חיי אשאל את עצמי ואחשוב על אלפי הילדים שנהרגו בעזה".

נתניהו השיב לו: "האחריות היא של חמאס, שפועל מתוך אוכלוסייה אזרחית".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בביקורו בישראל
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס

בלינקן מסר היום הצהרה בירושלים - ואמר: "דרישות חמאס לא מקובלות, אך יוצרות מרחב שעדיין מאפשר הגעה להסכם". הוא אישר את הפרסום בחדשות 13 - וציין כי בשיחה עם נתניהו הוא הביע בפניו את דאגתו מ"מספר הנפגעים הגבוה בעזה". לדברי בלינקן, "ישראלים עברו דה-הומניזציה ב-7 באוקטובר, אך זה לא מהווה מתן לגיטימציה לעשות זאת לאחרים". הוא התייחס גם לסוגיית הנורמליזציה עם סעודיה: "מוחמד בן סלמאן חזר באוזניי על רצונו להמשיך בתהליך, אבל אמר שכדי שזה יקרה - צריכה להיות רגיעה בעזה, וגם מסלול ברור למדינה פלסטינית", כך בלינקן.