לפיד מחריף את הטון: "הכוחות הרוסיים ביצעו פשעי מלחמה - העדויות מחרידות"

שר החוץ התבטא באופן קשה יותר נגד הקרמלין בהצהרה משותפת שנשא עם שרי החוץ של יוון וקפריסין. לדבריו, החיילים של הצבא הרוסי פגעו באוכלוסיה חסרת מגן. "האדמה נספגה בדם חפים מפשע"

זמן צפייה: 04:21

שר החוץ יאיר לפיד התייחס היום (שלישי) למלחמה באוקראינה, ותקף בחריפות את רוסיה, בשונה מהצהרותיו בעבר. "שוב מדינה גדולה וחזקה פולשת בלי שום הצדקה לשטחה של מדינה קטנה יותר וחלשה יותר. שוב נספגת האדמה בדמם של חפים מפשע", אמר בהצהרה משותפת עם שרי החוץ של יוון וקפריסין.

"התמונות והעדויות שמגיעות מאוקראינה מחרידות. הכוחות הרוסיים ביצעו פשעי מלחמה כנגד אוכלוסיה אזרחית חסרת מגן. אני מגנה בצורה נחרצת את פשעי המלחמה האלה", המשיך שר החוץ. "אלא שיש גם נקודת אור בתוך החשיכה - העולם אינו שותק, העולם אינו ציני ואינו מוגבל רק באינטרסים ובתועלת כלכלית. קואליציה נדירה בהיקפה ובעוצמתה התגייסה כדי לסייע לאוקראינה ולעמוד לצידה".

מוקדם יותר היום התייחס גם ראש הממשלה נפתלי בנט למראות מהעיר בוצ'ה שבפאתי בירת אוקראינה קייב, בעקבות הטבח שביצע שם הצבא הרוסי באזרחים, אך לא הזכיר את רוסיה. "אנו מזועזעים מהמראות", אמר בנט בהצהרה שנתן בעת שסייר באוגדת איו"ש, "הסבל של אזרחי אוקראינה הוא סבל עצום. אנחנו עושים ככל שאנחנו יכולים כדי לסייע".