המחאה הישראלית על היחס בקטר: "האחריות עליכם"

לאור היחס העוין כלפי האוהדים והעיתונאים הישראלים שהגיעו למשחקי גביע העולם בכדורגל, שחלקם אף היו מעורבים בכמה תקריות בהן הותקפו מילולית, הצוות הדיפלומטי הישראלי שמוצב זמנית בקטר ופועל מטעמו של משרד החוץ מחה בפני הרשויות המקומיות ובפני פיפ"א. "הציפייה הישראלית היא לאפשר חופש עיתונות מלא ולאפשר לישראלים שלהסתובב בצורה בטוחה"

זמן צפייה: 01:20

במהלך השבוע הראשון של משחקי גביע העולם בכדורגל המתקיימים השנה בקטר, נרשמו כמה תקריות לא נעימות לאוהדים הישראלים. גם העיתונאים הישראלים, שנשלחו מטעם גופי התקשורת השונים לסקר את משחקי המונדיאל, היו מעורבים בלא מעט תקריות שבחלקן הותקפו מילולית, ובחלקן האחר, זכו ליחס עוין ותוקפני מצד אוהדים, אזרחים ותושבים קטרים, עובדי מתחמי האצטדיונים ועוד.

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי במהלך הימים האחרונים, הצוות הדיפלומטי הישראלי שמוצב זמנית בקטר ופועל מטעמו של משרד החוץ, מחה בפני הרשויות המקומיות וגם בפני פיפ"א, על ההתנהלות והיחס של הקטרים כלפי הצוותים הישראלים. המסר הישראלי שהועבר לקטרים, הוא שהאחריות על מה שקרה ויקרה באמירות הקטנה - חלה גם עליהם, ושהציפייה הישראלית היא לאפשר לאנשיה חופש עיתונות מלא, ובכלל לאפשר לאוהדים הישראלים שהגיעו לצפות במשחקים - להסתובב בצורה בטוחה.

בהקשר זה, גורם מדיני אמר לחדשות 13 כי גם אם הפנייה הישראלית לקטרים לא תסייע, ולא תוביל לשיפור ביחס כלפי הישראלים השוהים במדינה, ישראל חייבת להביא את הדבר לידיעת קטר, כמו גם להבהיר להם את אחריותם בנושא. במשרד החוץ סירבו להגיב לפרסום של חדשות 13.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211202330' autoplay='0' credit='' desc='אוהדים פרו-פלסטיניים מפריעים לדיווח של טל שורר בקטר' poster='' kid='1_9mlbw8xf' duration='']

לא זו בלבד, בעקבות התמונות והסרטונים שהגיעו מקטר בימים האחרונים, במטה לביטחון לאומי קיימו דיונים שוטפים בימים האחרונים סביב השאלה האם יש צורך לחדד הנחיות לישראלים שנמצאים במשחקים, או אם יש צורך להחמיר את אזהרת המסע. בשלב זה, הוחלט במל"ל שלא לשנות את אזהרת המסע שממילא בדרגה 3, מתוך 4 בסך הכל. הדיונים בנושא יערכו באופן עקבי ושוטף לאורך כל ימי המונדיאל.

מהמטה לביטחון לאומי נמסר בתגובה: "אנו מלווים את סוגיית האיומים והביטחון בקטר מקרוב. גם במקרה הזה גופים שונים מנצלים את האפשרות לבצע פעילות אנטי ישראלית - למרות אי הנעימות הכרוכה בכך, אין מדובר בסכנה לחיי הישראלים, ולכן אין בשלב זה שינוי בהנחיות".