ישראל שוללת את טענת ארה"ב: "עודכנה מראש על הכרזת גנץ"

אחרי שמחלקת המדינה טענה כי ישראל לא עדכנה את הממשל האמריקני על הכוונה להכריז על 6 ארגונים פלסטינים כארגוני טרור, גורם ביטחוני ישראלי טוען כי גורמים בממשל עודכנו מבעוד מועד

זמן צפייה: 03:26

הבדלי גרסאות: גורם ביטחוני ישראלי שולל הערב (שבת) את טענות הממשל האמריקני, שלפיהן ארה"ב לא עודכנה מראש על כוונת שר הביטחון בני גנץ להכריז על שישה ארגונים פלסטינים כארגוני טרור.

דובר מחלקת המדינה נד פרייס אמר אמש כי ארה"ב דורשת הבהרות מישראל על ההחלטה של גנץ וסיפר כי הממשל האמריקני לא ידע על כך דבר. הערב אומר גורם ביטחוני בישראל כי גורמים בממשל האמריקני עודכנו מבעוד מועד בכוונה לבצע את ההכרזה ואף קיבלו לידיהם מידע מודיעיני בנושא.

נד פרייס, דובר מחלקת המדינה של ארה''ב
נד פרייס, דובר מחלקת המדינה של ארה''ב | צילום: רויטרס

במשרד הביטחון טענו הערב כי ששת המוסדות המדוברים השייכים לחזית העממית, פועלים כרשת מאורגנת תחת דירקטיבת ההנהגה של הארגון שפועל והיה מעורב בהוצאה לפועל של פיגועי טרור ברחבי ישראל. כמו כן, במסגרת חקירת שב"כ בחודשים מרץ-מאי השנה, תועדו ישיבות רבות של בכירי הארגון, בהן השתתפו גם פעלי טרור.

בנוסף, אחד הנחקרים שהיה חבר לשעבר בארגון אמר בחקירתו כי "המוסדות המשתייכים לחזית העממית, קשורים זה לזה ומהווים עורק החיים של הארגון מבחינה כלכלית וארגונית. כלומר- בהלבנת כספים ומימון פעילות החזית העממית".

 

במשרד הביטחון סיפקו גם דוגמאות לפעילות הארגון, כאשר בין היתר עא ראזק פארג' וסאמר ערביד, שהם חברים בזרוע הצבעית שביצעה פיגועי טרור לרבות פיגוע הטרור שבו נרצחה רנה שנרב, היו אחראים על הוועדה מטעם החזית. בנוסף, על פי שב"כ הארגון העביר מסרים והנחיות מטעם החזית העממית לאסירים בכלא.