המו"מ מול לבנון: יתכן שהפקת הגז מאסדת כריש תידחה

הקבינט הביטחוני התכנס לדיון על המגעים מול לבנון בנושא המים הטריטוריאליים ואסדת כריש, במהלכו עודכנו השרים כי יתכן שהפקת הגז לא תתחיל בספטמבר - ללא קשר לאיומי חיזבאללה. באשר להגעה להסכמה על הגבולות הימיים, בישראל עדיין אופטימיים, אך לפיד אמר כי "זה לא יקרה מחר בבוקר"

זמן צפייה: 01:36

הקבינט הביטחוני התכנס היום (רביעי) לדיון על המגעים מול לבנון בנושא המים הטריטוריאליים ואסדת הגז כריש, במהלכו עודכנו השרים כי יתכן שהפקת הגז תידחה. שלושה שרים שנכחו בדיון אמרו לחדשות 13 כי נאמר להם שיתכן שהפקת הגז לא תתחיל בחודש ספטמבר.

שר האנרגיה קארין אלהרר אמרה בדיון כי ברגע שהחברה תוכל להפיק גז מהאסדה היא תפיק, ואין לדחיה המסתמנת קשר לאיומי חיזבאללה. שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון שאלה: "מאיפה הגיע ספטמבר כמועד תחילת ההפקה", ונציג מערכת הביטחון ענה: "זה תאריך שחיזבאללה אוהב לשים על השולחן".

אסדת הגז ''כריש''
אסדת הגז ''כריש'' | צילום: אבו עלי אקספרס

השרים קיבלו סקירה מאוד ארוכה, לרבות האפשרות להסלמה אם לא יגיעו להסכם על גבולות המים הכלכליים בין ישראל ללבנון, ובדיון בין השרים ואנשי הצבא סביב השאלה האם צריך ונכון לבצע הפרדה בין חיזבאללה כארגון טרור לבין לבנון עצמה, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין אמר כי אסור לייצר משוואה שמייצרת אבחנה בין לבנון לבין חיזבאללה.

שר האוצר אביגדור ליברמן ביקש לקיים דיון יעודי בסוגיה הזו, גם כן בפורום של הקבינט. באשר להגעה להסכמה על הגבולות הימיים, בישראל עדיין אופטימיים, אבל ראש הממשלה יאיר לפיד אמר כי "זה לא יקרה מחר בבוקר".