דיווח: גנץ ומקבילו האמריקני ידונו באפשרות של תרגול תקיפה באיראן

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, גורם אמריקני בכיר מסר כי שר הביטחון ומקבילו מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, ידונו באפשרות של תרגול תקיפת מתקני הגרעין באיראן. זאת, במידה ושיחות הגרעין ייכשלו

זמן צפייה: 00:28

שר הבטחון בני גנץ ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין צפויים לדון היום (חמישי) בתרגילים צבאיים אפשריים – לתרחיש שבו ייכשלו שיחות הגרעין ויהיה צורך בתקיפה צבאית מול איראן. כך מסר גורם בכיר בארצות הברית לסוכנות הידיעות רויטרס.

הדיון בין המעצמות נועד על מנת להתכונן למצב שבו האמצעים הדיפלומטיים לא יניבו תוצאות, וארה"ב וישראל ייאלצו לפנות לפתרון צבאי כדי להרוס את מתקני הגרעין של איראן, על פי הדיווח. לפי הגורם האמריקני, השיחות המתוכננות בארצות הברית מגיעות לאור תדריך שהעבירו מנהיגי הפנטגון ב-25 באוקטובר ליועץ לביטחון לאומי בארצות הברית ג'ייק סאליבן, על מכלול האפשרויות הצבאיות הזמינות על מנת להבטיח שאיראן לא תוכל לייצר נשק גרעיני.

Meeting Of Jcpoa Joint Commission In Vienna
שיחות הגרעין בין איראן למעצמות | צילום: רויטרס

עם זאת, איראן מכחישה את הצורך שלה ביצירת נשק גרעיני, ועדיין טוענת כי היא מעוניינת בשליטה בטכנולוגיה של גרעין למטרות שלום. הדיון האמור בין ארצות הברית לישראל, עליו לא דווח לפני כן, מדגיש את החשש הממשי שקיים בקרב שתי המעצמות, לפיו חידוש שיחות הגרעין מ-2015 מול איראן לא יניב תוצאות רצויות.

כזכור, רק אתמול מסר גורם בוושינגטון כי בארצות הברית נערכים להטלת סנקציות ואמצעים נוספים נגד המשטר בטהרן. על עמדת ישראל בנושא נמסר כי 'יש לה אינטרס לאומי שהיא צריכה להגן עליו'".

בתוך כך, לפני נסיעתו המתוכננת לארצות הברית, אמר שר הביטחון בני גנץ: "אני יוצא לביקור חשוב בארצות הברית, ידידתנו הטובה ביותר, כדי להיפגש עם מזכיר ההגנה אוסטין ומזכיר המדינה בלינקן. בפגישות נדון בדרכים לשמר את העליונות הביטחונית של ישראל באזור ובאתגרים הביטחוניים, ובראשם ההתמודדות עם התוקפנות האיראנית.

"איראן היא איום על שלום העולם, על האזור ומבקשת להפוך לאיום קיומי על ישראל. בפגישות נדון בדרכי הפעולה האפשריות בכדי להבטיח את עצירת הניסיון שלה להגיע למרחב גרעיני ולהרחיב כך את פעילותה באזור".