סגנית הנשיא קמלה האריס: "פעולה ברפיח תהיה טעות עצומה"

סגניתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמרה בריאיון לרשת ABC האמריקנית: "הבהרנו לישראל במספר שיחות - מבצע צבאי ברפיח יהיה טעות". היא לא שללה "השלכות" לפעולה כזו של ישראל מצד הממשל בוושינגטון, והוסיפה: "למדתי את המפות - אין לאזרחי רפיח לאן ללכת". בכיר ישראלי לחדשות 13: "קיים חשש שארה"ב תנקוט בצעדים נגדנו, זה לא ימנע מאיתנו לפעול ברפיח"

זמן צפייה: 02:51

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס הזהירה היום (ראשון) בריאיון לרשת ABC האמריקנית מפני מבצע צבאי ישראלי ברפיח, ולא שללה כי פעולה שכזו תגרור השלכות מצד הממשל האמריקני. "היינו ברורים במספר רב של שיחות - כל מבצע צבאי גדול של ישראל ברפיח יהיה טעות עצומה", אמרה סגנית הנשיא האריס, והוסיפה: "אני למדתי את המפות, אין לעזתים שם לאן ללכת".

בכיר ישראלי מסר לחדשות 13 בתגובה לדברי סגנית הנשיא: "יש חשש אמיתי שארה"ב תנקוט צעדים נגדנו מתוך תסכול, זה לא ימנע מאיתנו להיכנס לרפיח - רק נותר לקבוע מתי ובאיזה היקף". דברים אלו מגיעים ברקע ביקור שר הביטחון יואב גלנט בוושינגטון, שם ייפגש עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין.

כמו כן, מחר ימריאו לארצות הברית ראש המל"ל צחי הנגבי והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, על מנת לדון ב"חלופות אפשריות למבצע ברפיח". בכיר ישראלי מסר לחדשות 13 לקראת הנסיעה: "אנחנו מוכנים לבוא ולשמוע את החלופות המוצעות לפעולה זו, אך אין באמת חלופה לכניסה קרקעית לאזור זה - זה יוסבר היטב לאמריקנים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר בתום הפגישה עם בלינקן, שנערכה כחלק מביקורו בישראל לפני יומיים: "אמרתי למזכיר המדינה שאין לנו דרך לנצח את החמאס בלי להיכנס לרפיח ולחסל את שארית הגדודים שם. ואמרתי לו שאני מקווה שנעשה זאת בתמיכה של ארה״ב, אבל אם נצטרך - נעשה זאת לבד".

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן
מזכיר המדינה אנתוני בלינקן בסיום ביקורו בישראל | צילום: רויטרס

מזכיר המדינה האמריקני העיר לחברי הקבינט המצומצם במהלך ביקורו: "גם אם תצאו למבצע ברפיח - עדיין ישאר בעזה אתגר גדול שנקרא חמאס". "האנרכיה והכאוס יצמיחו אותו מחדש", הוסיף בלינקן, "ולכן צריך להצמיח שלטון חלופי שיבנה עתיד חדש לעזה". הוא התייחס לפעולה ברפיח גם בטרם המריא מנתב"ג, והזהיר: "פעולה שכזו עשויה לבודד את ישראל בעולם".