מפגש ראשון בדרג בכיר: שר החוץ מקדם פגישה עם נשיא אוקראינה

פרסום ראשון: משרד החוץ הגיש בקשה רשמית לקייב על מנת לקיים פגישה בין הצדדים, גורם אוקראיני אישר את הדיווח לחדשות 13. עוד אמר הגורם כי טרם התקבלה החלטה בנושא, וייתכן כי האוקראינים יספקו תשובה כמה שעות לפני מועד אפשרי. מאז תחילת הלחימה לא התקיימה פגישה בדרג ישראלי בכיר שכזה עם נשיא אוקראינה

זמן צפייה: 01:16

פרסום ראשון: כמעט שנה מאז תחילת הלחימה באירופה והערב (שבת) נחשף במהדורה המרכזית כי ישראל פועלת לקיום פגישה בין נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לבין שר החוץ אלי כהן. משרד החוץ הגיש בקשה רשמית לקייב לקיום הפגישה הזו - גורם אוקראיני איש לחדשות 13 את הפנייה הזו.

עוד אמר אותו גורם כי טרם התקבלה החלטה בנושא, וייתכן כי האוקראינים יספקו תשובה כמה שעות לפני מועד אפשרי. אם תתקיים פגישה, היא צפוייה להערך באוקראינה וכבר בקרוב. מאז תחילת הלחימה לא התקיימה פגישה בדרג ישראלי בכיר שכזה עם נשיא אוקראינה.

הרס באוקראינה ממתקפת טילים רוסית
הרס באוקראינה ממתקפת טילים רוסית | צילום: רויטרס

בשבועות האחרונים נמתחה ביקורת על הממשלה בראשותו של בנימין נתניהו, שנקטה במדיניות "פרו רוסית" בהשוואה לממשלה הקודמת. כך למשל עם כניסתו לתפקיד נאם שר החוץ והודיע כי הוא צפוי לקיים שיחה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, והוסיף: "בסוגיית רוסיה אוקראינה נעשה דבר אחד בוודאות - נדבר פחות. בכל מקרה, הסיוע ההומניטרי המשמעותי לאוקראינה יימשך", אמר בנאומו השר כהן.

בעקבות דברים אלו צייץ בטוויטר הסנאטור האמריקני וחבר המפלגה הרפובליקנית לינדזי גרהאם, וכתב: "הרעיון שישראל צריכה לדבר פחות על הפלישה הקרימינלית של רוסיה לאוקראינה - קצת מטריד".

תקיפת מל''טים איראנים בקייב, אוקראינה
תקיפת מל''טים איראנים בקייב, אוקראינה | צילום: רויטרס

בנוסף התייחס גרהאם לפגישה הצפויה בין כהן לבין שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, וכתב: "אני מקווה שמר כהן שכאשר הוא מדבר עם לברוב, הוא מדבר עם נציג של משטר פושעי מלחמה, שמבצע פשעי מלחמה מדי יום". עוד אמר גרהאם כי הוא "שמח לראות שמר כהן, שר החוץ הישראלי החדש, נותן עדיפות ליחסים האסטרטגיים של ארצות הברית וישראל, ותומך בהמשך הסיוע ההומניטרי לאוקראינה".