בכיר בממשל ביידן בריאיון לחדשות 13: הנשיא קרא לעצור את החקיקה

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי, הבהיר כי הציטוטים במאמרו של תומאס פרידמן ב"ניו יורק טיימס" מדויקים, וכי נשיא ארה"ב ביידן ביקש מרה"מ נתניהו לעצור את החקיקה: "מאחר שביידן מאמין בישראל ובחוזקה של הדמוקרטיה שלה, חשוב שמנהיגיה ישאפו להשיג את ההסכמה הרחבה ביותר לפני שיתקבלו החלטות משמעותיות כל כך"

זמן צפייה: 02:39

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בממשלת ארצות הברית, התראיין היום (חמישי) לחדשות 13 בנוגע ל"קרב הגרסאות" בין הבית הלבן ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, הטוענת כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביקש להגיע להסכמות נרחבות בדבר החקיקה המשפטית, ולאו דווקא לבטלה לחלוטין.

קירבי אמר בריאיון: "מאחר שביידן מאמין בישראל ובחוזקה של הדמוקרטיה שלה, חשוב שמנהיגיה ישאפו להשיג את ההסכמה הרחבה ביותר לפני שיתקבלו החלטות משמעותיות כל כך. לשאלת חדשות 13, בנוגע לאמיתותם של הציטוטים המיוחסים לביידן במאמרו של תומאס פרידמן ב'ניו יורק טיימס', קירבי ענה כי "הוא שיקף בדיוק לא רק את החששות של הנשיא, אלא גם את המסר הכללי של הנשיא".

בנוסף, קירבי נשאל לפרטים על הפגישה המיועדת בין ביידן לנתניהו, שהאחרון טוען כי תתקיים בבית הלבן. על כך ענה - "אנחנו עובדים על הפרטים. ברור ששני המנהיגים ייפגשו עד סוף השנה". בנוסף, לשאלה "מה תעשה ארצות הברית במידה וישראל תמשיך עם המהפכה המשפטית", ענה קירבי כי "אני לא רוצה לשער השערות, אך הקשר שלנו עם ישראל הוא בלתי מעורער. המחויבות שלנו לבטחון ישראל לא תשתנה".

Whatsapp Image 2023 07 17 At 1
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

נזכיר, כי עיתונאי ה"ניו יורק טיימס" תומאס פרידמן, המקורב לביידן, פרסם אמש כי הנשיא הזמין אותו לפגישה כדי להעביר מסר לישראל ולנתניהו: "עצור את החקיקה עכשיו. אל תעביר משהו כל כך חשוב ללא הסכמה רחבה, או שתשבור משהו בדמוקרטיה הישראלית ובקשר עם ארצות הברית - שעלול לא לחזור לקדמותו". הפגישה התקיימה ברביעי, לאחר פגישתו של ביידן עם נשיא המדינה יצחק הרצוג.

עוד כתב פרידמן, כי ביידן הביע כבוד רב למפגינים "הנחושים" ואמר שהם מדגימים את הדמוקרטיה התוססת של ישראל. על נתניהו הוסיף שהמהפכה המשפטית אליה הוא דוהר, תפגע משמעותית ביכולתו של בית המשפט העליון לבקר את החלטות הממשלה, והיא ללא שום סימן להסכמה משותפת.

פרידמן המשיך במאמרו לכתוב כי נתניהו ניסה לשטות באמריקנים ולהוריד מחשיבות השינויים שכרוכים בחקיקה. פרידמן התייחס למחאת הטייסים, ההייטק וההפגנות הנרחבות, וכתב כי ביידן מודאג עמוקות מעתידה של ישראל.