האלוף אלון לשרים: "בלי מנדט לצוות המו"מ - זה עלול להכשיל את עסקה"

האלוף ניצן אלון, האחראי מטעם צה"ל על המו"מ לשחרור החטופים, התעמת עם השרים בקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנס אמש, ואמר להם כי אם לא נותנים מנדט רחב לצוות המו"מ "יש כאן פספוס הזדמנות"

זמן צפייה: 01:41

אמש התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני, בו התפתח עימות בין האלוף ניצן אלון, שאחראי מטעם צה"ל על המשא ומתן לשחרור החטופים, לבין השרים. כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית. האלוף אלון סבור שהדרג המדיני צמצם יתר על המידה את המנדט שיש למשלחת הישראלית במסגרת המו"מ בקטר, ובדיון בו נכח גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אמר: "אם לא נותנים מנדט רחב לצוות המו"מ, יש כאן פספוס הזדמנות, וזה עלול להכשיל את העסקה".

האלון אמר את הדברים בין היתר באשר לסוגיית שחרור החטופים כחלק מעסקה. גורמים המעורים בפרטים אומרים כי האלוף אלון התלבט האם להצטרף לצוות המו"מ בקטר לאור שינויי המנדט, אך לבסוף החליט להצטרף לראש המוסד דדי ברנע ולצוות הישראלי. גורמי מקצוע אחרים בצוות הישראלי אומרים כי המנדט אמנם צומצם, אך הוסיפו כי הצוות כן המריא עם סמכויות מכובדות ויכולת לקיים מו"מ.

מוקדם יותר הערב כאמור נחתה המשלחת הישראלית בקטר, והפגישות עם המתווכות צפויות להתקיים עוד הערב, ומחר בבוקר לשוב לישראל. גורמים המעורים בנעשה בקטר אמרו הערב לחדשות 13 כי "אפשר לומר שבאופן רשמי הותנע מו"מ, המנגנון החל לעבוד". עוד הוסיפו: "בקטר הוקם הערב חמל ישראלי עם נציגים משב"כ, אמ"ן וכמובן המוסד. המו"מ יהיה ארוך ומורכב שיצריך הרבה סבלנות. גורמי המקצוע פזורים בשטח בקטר והם ישארו שם בתקופה הקרובה בתקווה שנגיע לעסקה בקרוב", הוסיפו, "ראש המוסד ישוב לארץ בקרוב ויקיים מעין 'דילוגים' בין ישראל לקטר לאורך המו"מ".

ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני
ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני | צילום: קובי גדעון / לע"מ

בכיר ישראלי ביקש להבהיר הערב כי "הפערים גדולים מאוד. עסקה, גם אם תתגבש, לא תקרה תוך ימים אלא מעבר לכך", מתוך מטרה לתאם עם הציפיות עם הציבור ועם משפחות החטופים. מצה"ל נמסר: "אנו לא מתייחסים לנאמר בדיוני הקבינט".