דיווח: ג'יל ביידן לוחצת על הנשיא "לסיים את המלחמה עכשיו"

לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", לאחר התקרית הטראגית במרכז הרצועה בה נהרגו שבעה עובדי סיוע בתקיפה אווירית, רעייתו של נשיא ארה"ב הביעה את צערה על האירוע - ודחקה בביידן לשים סוף למלחמה. בבית הלבן הכחישו את הדיווח

זמן צפייה: 00:20

לאחר מותם הטראגי של שבעת עובדי הסיוע בתקיפה האווירית הישראלית במרכז הרצועה: רעייתו של נשיא ארה"ב, הגברת הראשונה ג'יל ביידן, לוחצת על הנשיא האמריקני "לסיים את המלחמה עכשיו" - כך דווח אתמול (רביעי) בעיתון "ניו יורק טיימס".

בפגישה עם הקהילה המוסלמית שנערכה ביום שלישי בבית הלבן , אחד המוזמנים אמר לנשיא ביידן כי אשתו הסתייגה מהגעתו לפגישה איתו בגלל תמיכתו של הנשיא בישראל ומדיניותו בנוגע למלחמה בעזה. ביידן השיב כי "הוא מבין", וכי "הגברת הראשונה דחקה בו להפסיק את המלחמה עכשיו", כך לפי אחד האורחים שנכחו בפגישה ושמעו את דבריו של הנשיא.

בבית הלבן מכחישים את הדיווח, וטוענים כי לא קיימות מחלוקות בין הנשיא ביידן לבין רעייתו ג'יל באשר למלחמה בעזה, ושהנשיא "זועם על האבידות האזרחיות ברצועה בדיוק כמו ג'יל". כמו כן, גורמים רשמיים בבית הלבן הדגישו כי "הגברת הראשונה לא קראה להפסקת הלחימה של ישראל מול חמאס".

"בדיוק כמו הנשיא, הגברת הראשונה שבורת לב בגלל התקיפה על עובדי הסיוע והאובדן המתמשך של חיי חפים מפשע בעזה", אמרה מנהלת התקשורת של ג'יל ביידן בהצהרה. "שניהם רוצים שישראל תעשה יותר כדי להגן על אזרחים".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והגברת הראשונה ג'יל ביידן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן והגברת הראשונה ג'יל ביידן | צילום: רויטרס

בתוך כך, ברשת CNN דווח הלילה כי ראש הממשל בנימין נתניהו והנשיא ביידן יקיימו היום שיחת טלפון, לראשונה מאז התקרית ברצועת עזה בה נהרגו שבעה עובדי סיוע מארגון "המטבח המרכזי העולמי" בתקיפה אווירית ישראלית. לדברי בכיר בממשל האמריקני, "הנשיא כועס והולך ונהיה מתוסכל יותר ויותר" בעקבות התקרית הקטלנית, וכי "הוא יביע את התסכולים הללו" בפני רה"מ נתניהו בשיחתם.

זירת תקיפת הרכב של ארגון הסיוע WCK במרכז הרצועה
זירת תקיפת הרכב של ארגון הסיוע WCK במרכז הרצועה | צילום: רויטרס

שבעת עובדי ארגון הסיוע הבינלאומי "World Central Kitchen" נהרגו ביום שלישי בתקיפה אווירית של רכב הארגון בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל החל בתחקור מעמיק של האירוע על-ידי הדרגים הבכירים ביותר, לשם הבנת כלל הנסיבות של התקרית". בבית הלבן הביעו קראו לישראל לחקור את האירוע במהירות, ואמרו כי "עובדי סיוע הומניטרי צריכים לזכות בהגנה". לאחר התקרית, הנשיא ביידן התבטא באופן חריף נגד ישראל, וטען כי היא "לא עושה מספיק כדי להגן על אזרחים".