ביידן לראשי הקהילה היהודית: "הבהרנו לאיראן - תיזהרו"

לאחר נאומו ההיסטורי אמש, נשיא ארצות הברית נפגש עם מנהיגים יהודים אמריקנים ונשא דברים בנוגע למצב בישראל. "זה אחד הפרקים הנוראיים בהיסטוריה היהודית מאז השואה"

זמן צפייה: 11:43

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נושא הערב (רביעי) דברים נוספים בנוגע למלחמת חרבות ברזל, במסגרת פגישה עם ראשי קהילות יהודיות. ביידן: "בסוף השבוע הזה, פרשת השבוע היא שאלוהים יברא אור על פני האדמה ויפריד בין חושך ואור. קשה למצוא את האור הזה בחשיכה של הימים האחרונים".

בנוסף, הדגיש הנשיא את הזעזוע ממעשי הטבח של החמאס ואמר כי "ארגון טרור כמו חמאס הוא לא רק טרור אלא רשע טהור. רוע שעולה במידה מסוימת על הזוועות של דאעש". ביידן תיאר את מעשי חמאס כאכזריות טהורה כנגד העם היהודי, וציין כי "זה אחד הפרקים הנוראיים בהיסטוריה היהודית מאז השואה".

בהמשך לשיחה שניהלו גם היום ביידן ונתניהו, רביעית במספר, אמר: "שוחחתי עם נתניהו גם הבוקר וכבר אנחנו שולחים תחמושת וחידושים למערכת כיפת ברזל, ונושאת מטוסים לים התיכון. אנו רוצים להבטיח שלישראל יהיה מה שצריך להגן על עצמה - המחויבית שלי לביטחון ישראל היא חזקה".

הצהרתו של ג'ו ביידן חרבות ברזל
הצהרתו של הנשיא ג'ו ביידן אתמול | צילום: רויטרס

אמש, נשא הנשיא ביידן נאום תמיכה היסטורי בישראל לנוכח התקפת הטרור של חמאס. "מטרתו של חמאס – לרצוח יהודים; יותר מ-1,000 נטבחו; זה רוע צרוף", אמר הנשיא, והוסיף במסר ברור לאיראן ולחיזבאללה: "אל תעזו להתערב" והוסיף: "אמרתי לנתניהו שהסיוע לישראל, לרבות מיירטים של כיפת ברזל - בדרך. אנו ניצבים לצידה". אתמול אף דווח כי ארה"ב שוקלת לשלוח נושאת מטוסים שנייה לאזור.

עוד אמר הנשיא ביידן: "חמאס לא מייצג את הפלסטינים וכל מטרתו הוא לרצוח יהודים, לישראל יש את הזכות להגיב וחובתה להגיב. דיברתי עם נתניהו, דיברנו על כך שדמוקרטיות כמו ישראל וארה"ב חולקות ערכים משותפים ומתנהלות תחת שלטון חוק. היום ארה"ב מתפללת לשלום כל המשפחות שנשחטו, נפגעו ושיקירהם נעדרים. התחושה הריקה הזאת בלב של חוסר אונים. מדובר פה בזוועה במימדים חוצי גבולות".

"הצוות שלי בקשר עם ההנהגה בישראל מהרגע שהאירוע התחיל", הוסיף ביידן, "ישראל תקבל מיירטים לכיפת ברזל כדי שלא יהיה לה מחסור באמצעים כשמגנים על עצמה ועל אזרחיה. כשהקונגרס יחזור, אנחנו נדאג לישראל בצורה רחבה הרבה יותר והורתי לצוות שלי לשתף מודיעין ולייעץ לידידנו הישראלים בכל מה התחומים", הוסיף.