הרצוג נפגש עם יורש העצר של האמירויות: "על מדינות נוספות לקחת חלק במאמץ לשלום"

נשיא המדינה נחת עם רעייתו באבו דאבי ונפגש עם שליט איחוד האמירויות מיד לאחר מכן. הנשיא התקבל בקבלת פנים מלכותית, הודה לבן זאיד ובעת פגישתם ציין את התמיכה הביטחונית של ישראל: "אנו מגנים כל סוג של מתקפה על ריבונותכם באמצעות ארגוני טרור"

זמן צפייה: 01:53

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (ראשון) עם יורש העצר של אבו דאבי ושליט איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד. הפגישה נמשכה יותר משעתיים והוגדרה "לבבית וחמה" ולאחריה אמר הרצוג כי "על הסכמי אברהם להתחזק, על מדינות נוספות לקחת חלק במאמץ משותף זה".

"אנחנו שולחים מסר לאזור כולו שיש דרך אחרת לשלום ולחיים משותפים", אמר הנשיא. יורש העצר הודה לנשיא והוסיף: "באמצעות השלום, אנחנו יכולים להפנות משאבים ויכולות למען שירות האומות שלנו וסלילת הדרך לעתיד טוב יותר".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-part-2201301435' autoplay='0' credit='רועי אברהם, מקליט: בן פרץ' desc='פגישת הנשיא ויורש העצר' poster='' kid='1_k8aur0q6' duration='413']

Whatsapp Image 2022 01 30 At 1
הנשיא הרצוג ויורש העצר מוחמד בן זאיד | צילום: עמוס בן גרשום

הנשיא ורעייתו מיכל התקבלו בקבלת פנים מלכותית ומפוארת. במהלך הטקס הושמעו המנוני המדינות, המשלחות הוצגו ומשמר הכבוד המלכותי ירה 21 יריות לכבוד הגעת הנשיא. הרצוג הודה בפתח הפגישה לבן זאיד ואמר: "אזרחי מדינת ישראל נרגשים ונלהבים להמשיך ולפתח את דו הקיום ואת הסכם השלום בין שתי המדינות שלנו".

"ביקור זה הינו ביטוי לחזון ולחלום על שלום, ולרוחות שלום שאנו מביאים לאזור כולו. אנו שתי אומות מתקדמות שהתחילו עם מעט מאוד בידיהן, והפכו את האדמות שלהן לגן עדן פורה. אנו בדרכים רבות מהווים דוגמא עבור העולם כיצד להנהיג ולפתח אומה במבט לעתיד".

Whatsapp Image 2022 01 30 At 1
הנשיא הרצוג ויורש העצר מוחמד בן זאיד | צילום: עמוס בן גרשום

עוד ציין הנשיא הרצוג את התמיכה הביטחונית בישראל: "אנו מגנים כל סוג של מתקפה על ריבונותכם באמצעות ארגוני טרור. אנו נמצאים כאן, יחד, על מנת למצוא דרכים ואמצעים להביא לביטחון מלא לאנשים דורשי שלום במחוזנו". זאת, בעקבות מתקפות של החות'ים מתימן על איחוד האמירויות בשבוע האחרון והסלמת הלחימה בתימן.

שייח בן זאיד הודה גם הוא להרצוג "על עמדתכם בנוגע להתקפות הטרור האחרונות על מתקנים אזרחיים באיחוד האמירויות. ביקורך מגיע לאחר ביקורו המוצלח של ראש הממשלה נפתלי בנט באיחוד האמירויות זה לא מכבר. זה מוכיח כי הקשרים שלנו מתקדמים במלוא העוצמה, וכי יש רצון חזק ומשותף לחזק אותם לטובת מדינותינו ואזרחינו".

Whatsapp Image 2022 01 30 At 1
הנשיא הרצוג ויורש העצר מוחמד בן זאיד | צילום: עמוס בן גרשום

"כבוד הנשיא, האזור שלנו הוא אחד האזורים שסבלו הכי הרבה ממלחמות וקונפליקטים. באמצעות השלום, אנו יכולים להפנות משאבים ויכולות למען שירות האומות שלנו וסלילת הדרך לעתיד טוב יותר. אביע את ברכותיי החמות על ביקורך כאן באיחוד האמירויות, ואני נושא תפילה שהשלום במזרח התיכון יתפשט".

לאחר פגישת כתב יורש העצר בחשבון הטוויטר שלו: ""נפגשתי היום באבו דאבי, עם כבוד הנשיא הישראלי יצחק הרצוג. דנו ביחסים הביליטראליים ובחשיבות הפקת התועלת מההזדמנויות המגוונות בין שתי המדינות לחזק את היחסים הללו, זאת בצל הרצון המשותף לבנות גשרים של שיתוף פעולה וחברות. עוד דנו בסך כל הסוגיות האזוריות בעלות העניין המשותף".