הרצוג מאשר לראשונה את הפגישה עם ארדואן: "אבקר בטורקיה בחודש הקרוב"

נשיא המדינה התייחס בנאומו בוועידת ישראל לאקלים של הארץ והאוניברסיטה העברית לנסיעתו הקרובה לטורקיה, ואמר כי "בכוונתי לרתום את מדינות האזור להתמודדות עם משבר האקלים"

זמן צפייה: 00:33

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום (רביעי) בוועידת ישראל לאקלים של הארץ והאוניברסיטה העברית לנסיעתו המתכוננת לטורקיה, ואמר כי "בחודש הקרוב אני עתיד לבקר בשכנתנו לחופי הים התיכון ואפגש עם מנהיגה - במטרה לרתום אותה לשותפות אזורית בהתמודדות עם משבר האקלים".

מוקדם יותר השבוע אמר נשיא המדינה כי הוא יצא בשבוע הבא לביקור ממלכתי ביוון ובקפריסין, וייפגש עם בכירים במדינות ונציגי הקהילה היהודית. הנשיא יפתח את ביקורו ביוון בטקס הנחת זר באנדרטת החייל האלמוני, בהמשך יגיע לארמון הנשיאות שם יפגוש עם נשיאת יוון. לאחר מכן יקיים הרצוג פגישה גם עם ראש ממשלת יוון.

Vrsuti
הנשיא ארדואן והנשיא הרצוג | צילום: רויטרס

בהתייחסו למשבר האקלים, אמר הנשיא כי "זוהי שעת חרום. משבר האקלים הגלובלי רק מחריף ומכה בנו במלוא הכוח, ולצערנו זו רק ההתחלה. עם תחילת כהונתי כנשיא המדינה, הצהרתי שאפעל בכל האמצעים העומדים לרשותי כדי להתמודד עם המשבר". בהמשך הוסיף לומר הרצוג: "אנחנו במזרח התיכון צריכים להבין את משבר האקלים ברמה האיזורית כי ההשפעה היא דרמטית".

כזכור, בחודש שעבר אמר נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן כי הנשיא הרצוג צפוי להגיע לביקור בטורקיה, והוסיף כי ביקורו עשוי לפתוח דף חדש ביחסי טורקיה-ישראל. "גם לראש הממשלה נפתלי בנט יש גישה חיובית", הוסיף ארדואן, והדגיש את נכונותה של ממשלת ישראל לנרמל לחלוטין את היחסים עם טורקיה.

עוד לפני הודעתו של ארדואן, עלו יותר סימנים להתחממות ביחסים בין ישראל לטורקיה אחרי יותר מעשור של קיפאון בעקבות אירועי משט המרמרה. בחודש שעבר דיווח העיתון הטורקי "דיילי סבאח" כי ארדואן הכין תוכנית פעולה לחידוש היחסים עם ישראל. לפי הדיווח, הצעד הראשון בהפשרת היחסים היה סביב שחרורם של שני התיירים הישראלים, מורדי ונטלי אוקנין. שיחת הטלפון בין ארדואן למקבילו הישראלי יצחק הרצוג שבר את הקרח, כך לפי העיתון הטורקי.